Umulig lite prosjekt i tømmer?

Startet av Kystsnipa, november 07, 2013, 12:45:23

Kystsnipa

Først må jeg bekjenne at jeg akter å bo i den boligen jeg skal bygge i en eller annen heltre konstruksjon. Jeg skal imidletid bo på landet, ved kysten og men ikke på stranda, så klima er jo noe anneledes, fuktigere og er ustabilt her enn fjellet. Har forbindelse med flere byggere i distriktet (Midt-Norge) og har noen valg å ta.

Ønsker å bryte med å bo så stort som vi gjør nå. Vi er få mennesker i boligen, og har en del rom som står ubrukte. Ønsker oss en trivelig men moderne heim, bygget på tradisjon, men med nåtidens innspill. Grovt tømmer og store vinduer mot utsikt og sol, små vinduer mot naboer. Tomta er lten, trekantet og skrånende, men har et lite flatt parti ca 10X16 meter. triumsfølelse er absolutt en god ting. Flere trær, noe vi savner her vi nå bor ved snaue kysten. MÅ HA;; Stor nok gang/ m oppbevaring av utsyr til tur, etc. Grovkjøkken/vaskerom +kjøkken og stue med peis på yttervegg. To bad/et bad med to dusjsoner/privatsoner, gjesterom/TV-stue/spillrom/datarom, to soverom ok størrelse, 10-18 kvm, og en carport med tiden. Soverommene skal ikke være samlet, da ungdommen i huset må få ha besøk uten at mor og far skal høre alt. Og omvendt.  Syns det er umulig å se dette på få kvaderatmeter. Og tar gjere imot innspill og tips om splanløsninger som rommer dette. Målet er laftet bygg eller stavlaft. Umulig?


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod