Ecofan/smartfan?

Startet av garin, desember 18, 2013, 11:44:09

garin

Vi har Wallas parafin kamin som vi ringer opp. Tenkte å sette på en ecofan eller smartfan vifte for å få spredd varmen bedre. Noen som har erfaringer med disse?

Stardustsilver

Jeg bruker en slik vifte kjøpt på sparelys på vår wallas, vifta går nesten lydløst. Hvor mye luftspredning den egentlig gir er jeg litt usikker på :-)  http://www.sparelys.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_ny.tpl&product_id=545&category_id=69&option=com_virtuemart&Itemid=39
Værstasjon på hytta: www.weather-skottasen.com
Værstasjon hjemme: www.weather-lillehammer.com

erstokke

Så en slik i drift i en butikk, og syntes ikke det blåste særlig mye. Men har ikke praktisk erfaring med den på hytta.

Tommy

Har en sånn på hytta å er kjempefornøyd, sprer varmen veldig godt, når vi kommer opp på hytta flytter vi den fra wallasen til vedovnen når vi fyrer opp den. Vi har hytte med en gang mot soverommene å merker stor forskjell før å etter kjøpv vifta

garin

Dette er det jeg er ute etter. Men hvilken vifte har du kjøpt?

Tommy

http://www.hyttelivsenteret.no/ecofan-okovifte-800-nikkel-p-477-c-171.aspx
Dette er den vifta vi har kjøpt å er kjempefornøyd med. Etter vi fikk vifta har vi begynt å ha døra til badet oppe, så nå er det mulig å bruke toalettet når vi kommer opp uten å fryse fast for nå er varmen spredd rundt i hele hytta. Koster litt men er vært penga. Og den er helt lydløs.

garin

Takk for svaret :)Den vil vi se nærmere på. Fortsatt God Jul :)

Indremedisiner

Sitat fra: garin på desember 25, 2013, 21:12:19
Takk for svaret :)Den vil vi se nærmere på. Fortsatt God Jul :)

Hvordan gikk det? Hvilken type valgte du ? Ble du fornøyd ?


Indremedisiner

Sitat fra: Indremedisiner på mai 20, 2016, 15:42:07
Sitat fra: garin på desember 25, 2013, 21:12:19
Takk for svaret :)Den vil vi se nærmere på. Fortsatt God Jul :)
Hvordan gikk det? Hvilken type valgte du ? Ble du fornøyd ?

Jeg har kjøpt Ecofan 812, den største viften og satt den på min jøtul ovn og det gir uten tvil god effekt, egentlig nesten for god effekt. Fyrte opp før natten og snudde viften mot soverommet og våknet med en sinnsvak varme. andre årstider en vinter skal den peke en annen vei enn soverommet. Jeg mener Ecofan er en god investering for hyttefolket, særlig vis man er solcelledrevet på energifronten, alt som kan spare energi er velkomment.

Slyboy

Har det skjedd noe på denne fronten, eller er det fortsatt Ecofan som er tingen å bruke til Wallas?
Victron Multiplus II 48/5000, Cerbo + GX Touch, BMW 712 Smart
Smartsolar 250/60 MC4, 6 x Hyundai 395W mono
2x7kW Chainpro 48V LiFePO4, Honda EU20 & EU30iFs
Wallas 40, Gassbereder, koketopp & ovn.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod