Snøhøvel - noen som har erfaring med bruk av denne?

Startet av OKER, februar 07, 2014, 08:53:18

OKER

Med store snømengder på hytta ble det en lang dag med måking før jeg kunne si meg fornøyd, men utslitt. I ettertid kom jeg over følgende produkt på nettet og lurer på om det er noen blandt forumets lesere som har erfaring med denne tilsynelatended geniale løsning?

Til hjemmesiden til Snøhøvel.no

Mvh
OKER

aksla

Kjøpte denne i fjor vinter. Fekk ikkje prøvd den for alvor, då det var forholdsvis lite snø på hytta sist vinter. Virkar til å vera eit solid produkt, men med litt grov/heimelaga finish. Snøryddingsutstyr der du skal stå på bakken fungerer best dersom det er nokolunde flatt terreng rundt hytta. Hytta vår ligg på langs i ei skråning. Når vi skal måke på oppsida må vi ha kort skaft for å få bratt nok vinkel på høvelen, medan vi på nedsida må langt skaft for å få flat nok vinkel.
Rekner med at eg får prøvd høvelen i løpet av februar, og kan då gi meir opplysingar.

YogT

Måka taket på fredag jeg også. Gikk forholdsvis greit, men vurderer et slikt produkt.

http://www.avalanche.as/  er et annet alternativ.

Fint hvis noen med erfaring kan komme med tilbakemeldinger.
http://vesleseter.blogspot.com/
Hytte på Nordre Vesleseter, Tretten, Øyer kommune i Oppland

Tikken

Multiplus 24/5000/120
BlueSolar MPPT 150/70
Solcellepanel Max Power 6x160W
Rolls Batterieri 4KS21P
Victron Color Control GX
Batterimonitor BMV 700
Honda EU 65 IS
Styringsboks autonom start

YogT

http://vesleseter.blogspot.com/
Hytte på Nordre Vesleseter, Tretten, Øyer kommune i Oppland

Gulifar

Jeg har en snøhøvel fra "Snøhøvel.no" og har benyttet denne i to vintre nå. Min erfaring med denne er :
- Den vertikale kniven er for dårlig. Laget av aluminium og bøyer seg veldig lett. Min har jeg rettet ut så mange ganger nå at jeg tror den vil brekke snart.
- Flott med skjøtestykker for å rekke opp til mønet, men veldig vanskelig å håndtere når skaftet er for eksempel. 6 meter. Det krever også god plass på bakken.

Jeg har forbannet denne høvelen mer enn en gang. Egner seg kun for lett og luftig snø og når det ikke er for langt opp til mønet. Og, prisen er så alt for drøy.

erstokke

Måkte taket på hytta i går og i dag. Under løssnøen var det kompakt snø som ingen av disse redskapene hadde klart å komme gjennom.

Snøkniven

Det finnes en takmåker med teleskopskaft som heter "Snøkniven"

Einar_S

Jeg er skeptisk til slike dingser på shingeltak!
Om den får tak i en av tungene så ser jeg for meg påfølgende taklekkasje.
Takstein liker vel heller ikke å "strykes mot busta".

Snøkniven

Det anbefales å spare 10cm snø på taket for isolasjon og slik at ikke takbelegg skades

Snøkniven

Sitat fra: OKER på februar 07, 2014, 08:53:18
Med store snømengder på hytta ble det en lang dag med måking før jeg kunne si meg fornøyd, men utslitt. I ettertid kom jeg over følgende produkt på nettet og lurer på om det er noen blandt forumets lesere som har erfaring med denne tilsynelatended geniale løsning?

Til hjemmesiden til Snøhøvel.no

Mvh
OKER

Snøkniven

Nei men jeg har erfaring med SNØKNIVEN veldig bra (søk You tube)

Walter



rogers

Sitat fra: Snøkniven på januar 31, 2016, 19:39:40
Nei men jeg har erfaring med SNØKNIVEN veldig bra (søk You tube)

Walter


Du selger tydeligvis produktet. Da må du opptre i hht. reglementet på forumet.

1. Det må fremgå av medlemmets signatur at vedkommende representerer et produkt/tjenste (spesifisere hvilket) og ikke deltar i debatten som privatperson.

2. Det er forbudt med "utagerende" annonsering for egne produkter/tjenester, men  det er helt ok å diskurere egenskaper ved produktene og pris/betingelser.

I praksis løses dette ved at vedkommende lager en signatur som følger:
Ola Nordmann (ansatt i Fibo-Trespo AS).

Mitt hytte- og anneksprosjekt på ved Beitostølen : http://www.samdal.com/hytte.htm

Indremedisiner

Sitat fra: aksla på februar 09, 2014, 12:47:38
Kjøpte denne i fjor vinter. Fekk ikkje prøvd den for alvor, då det var forholdsvis lite snø på hytta sist vinter. Virkar til å vera eit solid produkt, men med litt grov/heimelaga finish. Snøryddingsutstyr der du skal stå på bakken fungerer best dersom det er nokolunde flatt terreng rundt hytta. Hytta vår ligg på langs i ei skråning. Når vi skal måke på oppsida må vi ha kort skaft for å få bratt nok vinkel på høvelen, medan vi på nedsida må langt skaft for å få flat nok vinkel.
Rekner med at eg får prøvd høvelen i løpet av februar, og kan då gi meir opplysingar.


Hvordan gikk det med høvelen ? Er den i bruk fortsatt?

aksla

Har brukt den eindel. Den er ganske tung å handtera og litt vanskeleg å styra med langt skaft. Har montert eit spadehandtak på det eit av røyra slik at eg får meir skyvekrat og styrer vinkelen betre. Den lar seg pressa opp i ganske hard snø. Har fått ned blokker på ca 60 cm høgde. Er usikker på om denne varianten er i salg lengre.
Dersom ein har anledning til å måka oftare trur eg at eg heller hadde prøvd Avalange, sjølv om den ser spinklare ut.

Indremedisiner

Sitat fra: Tikken på februar 10, 2014, 14:54:41
Kan anbefale avalanche,den er super.

Måker du regelmessig og snøen ikke er hard? Hos meg får jeg måkt feks 1 x per vinter eller kanskje 2 og da blir deler av massen hard desverre..

perg

Kjøpte Avalanche nå før helga og måkte taket på hytta på lørdag og søndag.
Den tålte faktisk en god del juling.
Trodde ikke den ville tåle å bli presset inn i relativt hard snø, men det gjorde den.
Krever en litt spesiell teknikk å bli vant til.
Det verste er på de sidene der taket er høyt oppe for da må du ha en liten stige eller gardintrapp for å komme opp på nok høyde. 
Når du har tatt ned den første snøen på en side kan du klatre opp på snøen som har rast ned og da blir det enklere å ta ned resten.
MPP Solar 2400W 24V 60A batterilader / 60A MPPT
520 W IBC polykrystallinsk 260w x2
10 x 100Ah GEL batterier
220 V kjøleskap, støvsuger, utv. vannpumpe, brødrister
Cami dieselovn med Sikom styring


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod