Ny fjellhytte 1100 moh, Tyin - Øvre Årdal

Startet av Vibeke, august 12, 2008, 07:11:28

Vibeke

Dette er en mini blogg om vårt hytteprosjket.
Litt mer fyldig blogg finner dere her: byggehytte.blogspot.com

Vi kjøpte tomt i juni 2007 og startet planlegging. Totalbudsjet for prosjektet er ca 1,4 mil, der tomt utgjør 400 000,-.

Etter en del tilbud fra ulike hytteleverandøerer valgte vi  Familiehytta (www.familiehytta.no) som leverandør.

Nå i sommer har vi selv støpt plate med bruk av Sundolitt L-elementer. Familiehytta har så kommet med leveranse av byggesettet og satt opp tett hytte samt innvendige stendere. Nå ser hytta ferdig ut utvendig, men innendørs ligger det bare masse stabler med materialer.

Planen er at vi nå skal gjøre mye arbeid selv.....

Fortsettelse følger  :)
Vi bygger hytte på Mannsberg 1100 moh mellom Tyin og Øvre Årdal med totalbudsjett på ca 1,4 mil, i perioden 2007-2009. Byggebloggen vår finner du her!

hyttebygger

SÅ utrolig fin hytte, og det på rekrodtid!!
Gratulerer!

Har dere valgt full hems/loftsløsning?

Vi vurderer å ta kontakt med familiehytta etetr å ha lest dette.
Fikk dere prutet noe på prisen, fikk dere med noe på kjøpet - elller var prisen "fast"?

Jeg følger med på mini-blogen din for å se etter oppdateringer  :)

Vibeke

Fint at du liker hytten vår   :)

Vi gikk for full løsning på hemsen slik som skissene viser. Vi tegnet om hovedplanet og erstattet to soverom med ett + bod og badstu samt noen ekstra vindu i stuen.

Vi prutet ikke på prisen. Synes det var en god pris med gode kvaliteter på materialer. Studerer du beskrivelsen av byggesettet til Familiehytta og sammenlikner med en del andre leverandører, finner du fort ut at det her er inkludert mye som du ellers ofte må betale tillegg for. F.eks. villmarkspanel utvenidg, 15 cm isolasjon i yttervegger, isolasjon i innervegger og etasjeskille, ekte sprosser på vinduer, tregulv på alle gulv, villmarkspanel i stue, fliser, dimensjonert tak for tungt snølast, terasse med solide bord o.l.

Vi forsøkte å prute ned prisen hos noen andre leverandører med å henvise til tilbudet fra Familiehytta. De påsto at om vi fikk et så bra tilbud, burde vi bare slå til.... ikke vet jeg, men vi er i allefall veldig fornøyd og vil får en fin hytte til en overkommelig pris  :)
Vi bygger hytte på Mannsberg 1100 moh mellom Tyin og Øvre Årdal med totalbudsjett på ca 1,4 mil, i perioden 2007-2009. Byggebloggen vår finner du her!

hyby

Flott blogg.

Kommer til å følge den med argusøyne, da jeg selv skal bygge hytte i Vang (forhåpentligvis til neste sommer).

Er imponert over hva du har fått til for 1,4 mill. (Holder det ?)
Mitt budsjett etter div sonderinger ser slik ut:
Hytte 100m²  1,5
Grunnarbeider, plate, anleggsbidrag og toalettsystem: 300k
Totalt 2,8 (inkl tomt 1 mill)

Synes dette egentlig blir alt for dyrt, så jeg får finpusse tegningene mine og stikke ned til familehytta på varemessen i morgen og høre hva de kan tilby... ;-)

Vibeke

Budsjettet ser ut til å holde, med en del egeninnsats. Hytten blir da ferdig 68 m2 på hovedplan og med 35m2 på loft:
Tomt                 400 000
Grunnarbeid        50 000 (
Ringmur og plate   50 000 (arbeid som egentinnsasts)
Byggesett hytte      370 000 (inkl. alt og prosess mot kommunen)
Oppsett tett hytte  140 000 (inkl. oppsett av innvendige stendere)
Vann (boring)        50 000 (i følge tilbud)
VVS og toalett        60 000 (ikke "innlagt vann", minirenseanlegg med forbrenningstoalett og urinal)
Innvendig arb.       50 000 (det meste blir gjort som egeninnsats, men noe bistand må vi nok ha)
Elektriker           85 000 (i følge tilbud)
Ildsted og pipe       30 000 (med arbeid som egeninsats)
Kjøkken                 25 000 (setter det opp selv)
Maling, beis, lut     20 000 (arbeid som egeninsats)
Fliser bad          20 000 (arbeid som egentinsats)
Diverse                 50 000
   
SUM 1 400 000
Vi bygger hytte på Mannsberg 1100 moh mellom Tyin og Øvre Årdal med totalbudsjett på ca 1,4 mil, i perioden 2007-2009. Byggebloggen vår finner du her!

Facebook


Takket være din flotte blogg ringer jeg Familiehytten i morgen!

Utrolig spennende å se hva du får til - til en meget hyggelig penge!

hyby

Har snakket med dem jeg også.
De hadde faktisk merket pågang pga. bloggen !

Så hun bør vel få en julepresang fra dem..... :D

Facebook

Hehe - når jeg ringte Familiehytten og sa at jeg hadde lest om en hytte fra dem på nettet, sa han umiddelbart; åh ja du har kikket på byggehytte.no  ;)

Katalog er på vei i posten og vi er "helt klar" til å velge Familiehytten!

Men Vibeke:
Hva har dere på taket? Er det levert og montert av Familiehytten.
Ser veldig enkelt og pent ut!


Vibeke

Gøy  :)

Familiehytta får nok litt gratis reklame, men det er greit for meg. Jeg unner alle med en hyttedrøm i magen å finne en leverandør som er i stand til å hjelpe de med å oppnå dette innenfor budsjetter de kan leve med. Finnes nok sikkert flere slike  og da håper jeg de som finner disse leverandørene forteller det videre til ALLE.

På taket har vi Isola Takshingel
http://www.isola.no/produkter/skraatak/isola_takshingel
det var standard med shingel i byggesettet, men det var sort på farge. Tror jeg betalte 800 kr ekstra for å få det gråmelert.

Ja, det er montert av Familiehytta eller Prosjectkonsult som det samarbeidende firamet heter som setter opp hytter for de. De gjorde hytta ferdig helt utvendig og satte opp stendere for innvendige vegger. Ser vedlig bra ut.
Vi bygger hytte på Mannsberg 1100 moh mellom Tyin og Øvre Årdal med totalbudsjett på ca 1,4 mil, i perioden 2007-2009. Byggebloggen vår finner du her!

Hans

Artig å lese reportasjen om deg og Toril i nyeste utgave av Hyttemagasinet :)
Vi bygger hytte i Birtedalen i Fyresdal kommune.
Prosessen dokumenteres på http://byggehytte.wordpress.com/ og på http://twitter.com/ho_hodol


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod