24V eller 48V til 12V omformer

Startet av Amatøren, februar 21, 2014, 19:25:28

Amatøren

Noen som har erfaring med 24V eller 48V til 12V omformere?
Altermativt batterilader for 12V batteribank (for "vanlig" forbruk) fra 24V eller 48V batteribank brukt til inverter.

På sikt vil jeg nok gå til innkjøp av en Victron inverter og vurderer pga å kanskje gå for 24V eller 48V utgave pga stømtrekket. Vanlig forbruk vil fortsatt være 12V for TV, STB, DVD, mobil og nettbrett lading m.m.

Vet Vitron har noe. Har en Voctron 100W 12V/12V omformer for å få stabil 12V ved TV og STB (som er kresen) ved variert belastning på langt kabelstrekk.
Man lærer så lenge man lever.

OS

Jeg har en 24V til 12V fra Victron som jeg bruker til de få 12V punktene jeg har (gassalarm og leselys over senger). Funker bra den og har lavt tap/eget forbruk. Jeg kjøpte den fra farco.no
Victron Multiplus 24/3000/70, Venus GX, BMV 702
Morningstar Tristar MPPT 60
12 stk Fuli 6V/200Ah AGM
Midnite Solar MiniDC sikringsskap

Amatøren

Har som sagt en 12V/12V fra Victron selv. Godt fornøyd - Hurtigkjøp fra Sunwind i fjor da jeg ville få slutt på aggregatkjøring hver gang vi skulle se TV.

Takker for tips om farco.no. Er de greie på levering og support hvis noe skal skje?
Man lærer så lenge man lever.

OS

Sitat fra: Amatøren på februar 21, 2014, 20:42:52
Har som sagt en 12V/12V fra Victron selv. Godt fornøyd - Hurtigkjøp fra Sunwind i fjor da jeg ville få slutt på aggregatkjøring hver gang vi skulle se TV.

Takker for tips om farco.no. Er de greie på levering og support hvis noe skal skje?
Ja de er raske på levering. Har ikke hatt behov for support enda da Victron sjelden går i stykker :-) Tror Farco er importør av Victron.
Victron Multiplus 24/3000/70, Venus GX, BMV 702
Morningstar Tristar MPPT 60
12 stk Fuli 6V/200Ah AGM
Midnite Solar MiniDC sikringsskap

Amatøren

Så de er litt under Sunwind i pris og større utvalg.
Man lærer så lenge man lever.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod