Gode og dårlige smarttelefoner på hytte med marginal dekning?

Startet av hyby, mai 22, 2014, 17:28:09

hyby

Kunne noen tenke seg å dele erfaring med NYERE SMARTTELEFONER:
Har du eller familemedlemmer erfaring med telefon som utmerker seg som enten BEDRE eller DÅRLIGERE enn andre i områder med marginal dekning ?

Med hytte litt i utkanten av dekningsområde, så det er 2G og noen ganger 3G som gjelder der. Har lest at enkelte 4G telefoner kan ha nedprioritert antenne og dekning på disse lavere nivåer... Slik som apple.

Den ideelle telefonen bør jo egne seg både på tur og jobb, samt  ha godt kamera, og bra batteri. Finnes den ?

dybis

Jeg tror ikke du skal utelukke 4G på sikt. Frekvensen har mye å si, og er ikke definert på om det er 2g, 3g eller 4g. Jeg tror planen er å kjøre 4g på lav frekvens (gamle NMT nettet) for å gi god dekning.

Lmsafg

Mange av samsung sine mobiler har inngang for ekstern antenne, så sånn sett er dem egnet til hytter med veldig dårlig dekning.

hyby

En del Sony modeller så ut til å komme bra ut på antennetester.

Sjanset derfor på Sony Xperia Z1 Compact

Dekning: foreløpig vist seg som beste telefon dekningsmessig hittil på hytta

Gps'en er raskere og mer nøyaktig enn på den gamle Nokiaen.

Kamerea er jeg foreløpig litt skuffet over. Det er nok litt for oppskrytt i tester. (Foreløpig erfaring er at det er helt greit, med masse oppløsning etc, men automodus gir i en del situasjoner for mye kontrast/svarte felt med detaljtap)

Batteri: så langt fornøyd


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod