Sammenkobling av nytt tilbygg til gammel hytte

Startet av rocky666, mai 28, 2014, 10:10:00

rocky666

Hei
har en hytte på fjellet som er fra 40 tallet som vi har restaurert.
Den gamle hytta ligger bare på steiner i terrenget.
Skal bygge et tilbygg med ring-mur som ikke kommer til å bli påvirket av telen.
Lurer på om det er noen som har en god løsning for å koble sammen begge byggene når den ene blir påvirket ev telen i bakken og ikke den andre.

MVH Roy

DagH

Hei Rpy,

Jeg hadde samme problemstilling, men med hytte fra 70 tallet som sto på pillarer. Løsning for meg ble å rive for så bygge alt på nytt. Da byggmesteren startet sine undersøkelser viste det seg at noen av pillarerene sank litt I terrenget og bevegelser I den gamle hytta ville bli litt utfordringer mot tilbygget. Men jeg tror vel at grunnforholdene har litt å si. og ikke minst hvor mye du skal bygge på.

rocky666

Hei
Tilbygget blir rundt 40kvm og den gamle hytten er 50 kvm, det er uaktuelt å rive den gamle delen, vet at det finnes løsninger der det er mulig men har ikke funne ut av det enda.
Den gamle ligger som sagt bare på steiner og lever sitt eget liv så det er en kinky sak

merlin

Har du muligheter for fjerne deler av grunnmuren av stein for så å bygge den opp igjen ( 2 meter av gangen) slik at den ikke vil bli berørt av telen. Bruk masse armringer som går inn i den nye delen slik at det blir " en " del.

erstokke

Da jeg bygget på, fikk jeg rådet om å bygge det nye med samme fundamentering som det gamle. Har gått fint i flere år nå, men så var ikke den gamle delen plaget med telehiv heller.

Trailman

En mulig løsning er en "slusepassasje" mellom de to delene. Da er det billigere og enklere å rette opp eventuelle forskyvninger.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod