Vannpumpe 12V - noen med erfaringer ?

Startet av selvbygger1, juni 20, 2014, 12:39:53

selvbygger1

Jeg er på utkikk etter en 12V pumpe for å pumpe vann fra en sisterne til kjøkkenkran og toalett. Er det noen som har erfaring med vann-/dieselpumpen fra Biltema (varenr. 25987) ?

Evt. ser jeg flere modeller fra Shurflo og Aquatec på Hyttetorget og Sparelys. Er det samme kvalitet (levetid) på alt sammen ?

petter`n


Mener det er Shurflo (king?) jeg har, bare pass på å kjøpe den som gir ca. 11L, bra trykk har den og. Finnes en som heter junior som gir 7L, men den blir for sped.

Dette er membranpumper som tåler å tørrkjøres.

r-ling

Sparelys har en pumpe fra "Singflo" - 17 l/min til en ok pris. Funka fint, svært lite støy fra den, og bra trykk (2,8 bar). Måtte kjøpe den nå for å ha spylevann til støpinga...
Skal inn i nyhytta når den kommer.

mikke71

Avhengig av tilgang på vann: Er det sikkert at større er bedre? Har nettopp kjøpt en Shurflo(?) som leverer 12 l/min. Har bare montert den opp som midlertidig dusj. Inntil videre er vannforsyning basert på tilkjørt vann i dunk, og da har jeg overhodet ikke bruk for 12 l/min. Halvparten hadde nok holdt til både dusj og koppvask. Kan selvfølgelig regulere på krana, men det blir mye mere støy med liten vannmengde. Mulig dette blir bedre når jeg får inn lett mere rør og vv-bereder, evt en akkumulator. 


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod