Vond lukt fra gasskjøleskap

Startet av Tommy, juli 20, 2014, 09:42:58

Tommy

Jeg har hatt gasskjøleskap på hytta i tre år og hver sommer kommer det en kjemisk vond lukt, da har jeg rensa brenneren og feid røykrøret bak og lukta har blitt borte. I år har jeg gjort det samme men lukta blir ikke borte, det lukter skikkelig vondt i hytta når vi står opp om morran, nå vurderer jeg om jeg må lage ei form for avtrekk over eksosen og ut av hytta med ei datavifte som står å suger ut lufta på yttreveggg. Vi var jo så lure at vi satt kjøleskapet på motsatt side av yttervegg i ett innebygd skap for kjøleskap, det er beregnet for gasskap så det er romslig plass rund det med ett skap over, så det er ikke mulig å flytte det til yttervegg. Gode forslag motas med takk.

stroller

Gasskjøleskap skal vel ikke lukte noe. Ville forsøkt å finne årsaken til lukten, ikke "skjule" symptomene. Er det mulig å bruke skapet frittstående? I så fall ville jeg ha forsøkt å sette det ganske fritt for å teste om det lukta da likevel. Funker ikke det, ville jeg ha kontaktet butikken jeg kjøpte det hos. De vil sikkert kunne hjelpe deg.

Tommy

Har prøvd alt det der og butikken sier det må renses i pipa og brenner. Og de sier det vil lukte slik hvis det ikke gjøres rent

petter`n


Er vel normalt like før beholderen går tom, men ikke ellers. Har ikke merket det selv, men luktesansen er vel forskjellig.

stroller

Hva med røret mellom dysa og selve brenneren. Legger seg ofte støv der. Jeg har gjort det til en rutine å sjekke dette annethvert år. Både på bobilen og på hytta.

stroller

......og hjelper ikke det, så hadde jeg tatt kontakt med butikken igjen. De vil helt sikkert kunne hjelpe deg om det ikke er nok å rense skapet.

Tommy

Nå tar jeg med meg luftslange, kompressor,og blåsepistol neste tur å kobler fra skapet å blåser mellom røret og slangen fra gassflaska å inn til skapet for å se om det hjelper, da kan jeg samtidig blåse mellom pipa hvis det ligger noe plakk der.

stroller

Vet ikke om jeg hadde satt tykkluft på inntaket for gass på kjøleskapet? Tåler gasskjøleskapet så høyt trykk? Gassen holder jo bare 30millibar. Skal du gjøre rent selve gassystemet holder det vel å ta ut dysa og blåse med munnen. Kjøpte dårlig gass en gang i utlandet og opplevde da at dysa ble noe tett. Plagsomt til jeg fant ut hva det var, av og til virket det, andre ganger ikke. Men trykkluft er ypperlig til å rengjøre pipa og røret før brenneren :-)


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod