Dårlig erfaring med Sande hus og hytter

Startet av Lars S., august 25, 2014, 13:41:31

Lars S.

Jeg har satt opp hytte med Sande hus og hytter. Vær forsiktig med det! Mange utfordringer, store forsinkelser - og ikke minst moderat vilje til å rydde opp når ting ble rotete, feil og forsinket. Om noen trenger ytterligere utdypning, er det bare å ta kontakt.

Øyvind K

Hei! Som markedsansvarlig hos Sande Hus og Hytter AS må jeg svare på dette innlegget. For oss er det svært beklagelig at du har dårlig erfaring med Sande Hus og Hytter AS. Vi er Norges eldste hus og hytteprodusent med bortimot 15000 hus og hytter levert over hele landet, selvfølgelig på bakgrunn at vi har kvalitetsbygg med solid oppfølging.
Denne saken var ukjent for meg før jeg så den på ByggeHytte.no.
Etter å ha undersøkt saken, fant jeg fort ut at du har kjøpt hytte via en som var agent for oss. Han er nå oppsagt fra sin avtale - oppsagt 2013.. Jeg har også forstått det sånn at vår tidligere agent har brukt snekkere som ikke er å anse som våre samarbeidspartnere. Vi har derfor kun levert byggesettet til deg.
Jeg skal ikke bortforklare at det kan ha vært dårlig kommunikasjon opp mot oss, men våre agenter er forpliktet til å holde kommunikasjon opp mot deg som sluttkunde helt til hytta er oppført og ferdig. Vi stoler derfor på at våre agenter gjør jobben sin 100%. Hvis det er feil og mangler vedrørende leveransen forplikter agenten å rydde opp i dette. Hva som har skjedd i ditt tilfelle mangler jeg kunnskap om, men hadde din hytte vært oppført med våre faste samarbeidspartnere er jeg helt sikker på at dette ikke hadde skjedd.
Jeg ønsker nok en gang å beklage at du har dårlig erfaring med vår salgsagent, men jeg setter stor pris på om du tar kontakt med meg direkte via mail, slik at vi ser om vi kan hjelpe deg med de problemene du har vedrørende hytta.

Min mail er:
ok@sande-hytter.no

Mvh
Øyvind

Lars S.

Her er essensen at vi i Sandes visningshytte møtte en mann med Sande-visittkort og Sande-e-postadresse og gjorde avtale på papirer med Sandes logo. For oss var det derfor ikke tvil om at det var Sande og Sandes representant vi gjorde avtale med. Utfordringen oppstod da Sandes representant ikke gjorde jobben godt og Sande siden - til tross for halvannet år med dialog og utallige bønner om hjelp - ikke tar ansvar og rydder opp. Vi har forståelse for at ting kan gå galt og at Sande kan ha valgt gal medarbeider, men ikke at det ikke ryddes opp i konsekvensene. That´s it. Om dere nå har lyst til å rykke inn å avslutte prosjektet (det gjenstår ikke mye) - snart to år etter at den skulle være ferdig - er vi mer enn glade for det. 

Øyvind K

Jeg skal ta tak i dette mandag, så ser vi om vi finner en fornuftig løsning på dette. Jeg ber om at du sender en mail til meg med det du mener er feil med leveransen av byggesettet og hva som gjenstår for å få hytta ferdig.

elektrikern

Jeg er I startgropa når det gjelder hyttebygging selv og lurer da på om Sande  hus og hytter fortsatt bruker agenter som står ansvarlige for alt utenom selve byggesettet? Kjøper hyttebyggerne alt av en agent og må håpe at agenten tar ansvar for det hele eller inngår man kontrakt med Sande hus og hytter?
Hvordan kan jeg som kunde være sikker på at hytta blir satt opp av deres faste samarbeidspartnere og at dere tar ansvar for hele prosessen?
7,5kWh Litiumpakke
4x255w solcelle
Multiplus 3000/24
Victron Blue solar 100/50
Wallas
Div Honda aggregater

Øyvind K

Hei, vi er selvfølgelig ansvarlige ovenfor vårt produkt og vi står bak våre selgere/agenter. Her er det snakk om en agent som har hjulpet kunden med snekkere som på ingen måte har kunnskap om våre produkter og trolig ikke har kunnskap om snekkering i det hele tatt. Vi er opptatt av fornøyde kunder og bruker montører som er lokalt forankret for nettopp å kvalitetssikre vårt produkt og være helt sikker på kunden blir fornøyd. I det tilfellet det er snakk om her, kan vi nok si at begge parter trolig er ført bak lyset. SHH leverer kun byggesettet til kunden. Hvis kunden ikke velger å montere selv, kan vår selger eller agent finne en samarbeidspartner som monterer hytta på vegne av kunden. Dette er isåfall en avtale som gjøres direkte.
Når det gjelder det siste spørsmålet, så har jeg egentlig gitt svar på det tidligere. Bruk lokale fagfolk, gjerne med tilhørighet i området. De har tross alt ett rykte å ta vare på. De fleste store hytteleverandørene i Norge, løser det på denne måten.

Lars S.

Min advarsel mot å bruke Sande gjelder like sterkt. Styr unna! Både svarene over (misvisende) - og den håndteringen jeg selv har fått (fullstendig manglende vilje til å rydde opp) - skulle tilsi at man bør holde seg langt unna Sande hus og hytter. Det er masse bra hytteleverandører i Norge. Da er det lurt å velge en leverandør som stiller opp - også når noe går galt. Det er forferdelig kjedelig når de hyggelige folkene stikker den dagen problemene dukker opp. Velg noen andre!   

Øyvind K

Det finnes alltid to sider av en sak. Det forstår alle ;-)


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod