Kjøleskap SIBIR FG 230N ingen kjøling

Startet av krobstad, september 08, 2014, 18:39:30

krobstad

Fikk et eldre kjøleskap som jeg skulle ha på hytta.  Skapet har stått lagret i 2 år og virket da det ble satt bort.  Da jeg startet skapet virket frysen perfekt men selve kjøleskapet virker ikke.  Jeg ser flammen bak kjøleskapet og i glasset nederst i kjøleskap.

Noen som har en ide om hva jeg kan gjøre for å feilsøke/reparere.  Virker frysen skulle vel også kjøleskapet virke?? ::) ???

petter`n



Etter det jeg har hørt, er det lurt å sette skapet på hodet en stund, men hvor lenge er jeg ikke sikker på.
En annen ting er at det ikke er bra å fyre opp et skap som nettopp har blitt transportert.

palgle

Tipset jeg fikk på mitt gamle kjøleskap var å dra det frem og få vekk støv fra kjøleribbene og hele baksiden generelt. Skapet ville "tenne", men ikke gi strøm.

Vekk med støvet - og det funket. Det er 14 år gammel. Verdt et forsøk?

Perto

Dette er vel et absorpsjonskjøleskap med væske som innholder amoniakk, for å få skapet til å fungere igjen så la det stå opp ned natten over, rens eksosrøret med en flaskekost hvis en har trykkluft så blås reint, gjør rein brenneren med en stiv kost (ikke stålkost)
Anbefaller sterkt å bytte slange når en først holder på, pass også på at slangen ikke kommer i klem eller legger seg i nærheten av brenneren når kjøleskapet dyttes inn til veggen. 


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod