Erfaring med oppsett av Familiehyttas byggsett?

Startet av Bryggkollektivet, desember 29, 2014, 08:55:30

Bryggkollektivet

Vi vurderer om det er penger å spare på å sette opp byggsett fra Familiehytta selv sammenlignet mot oppsett av råbygg fra FH bygg.

Er det noen som har erfaring med denne prosessen? Enten i form av å sette opp hytta selv med hjelp av venner/familie eller å leie inn andre(gjerne lokale) håndverkere til å gjøre jobben?

Om det er noen som har gjort dette selv, hvor lang tid brukte du/dere på dette?

karro

Vi satte opp hytta til tett råbygg med FHbygg.
Vi holder nå på med et anneks i samme stil og dette har min far og en innleid snikker satt opp til tett råbygg.

FHbygg sitt snikkerteam starta hyttebygginga 12.oktober, 2.november var det klart for oss å ta til med egeninnsatsen. De var effektive og gjorde en særdeles god jobb.

Då vi i sommer bygde annekset brukte en mann og en innleid snikker 3uker på tett råbygg. Annekset er mindre enn hytta, så er tydlig at erfaring fra å sette opp tilsvarende hytte gir FHbygg eit fortrinn ;)

Du kan sjå meir om bygginga på bloggen.
Besøk vår hytteblogg: www.hyttedraumen.blogspot.no

Anders-Jan

Det annekset, er det også ett byggesett fra FH?

Tommy

Vi satt opp Rondane med hemsepakke sjøl starta i juni og var helt ferdig med hytta til påsken, det var meg å kona pluss to sønner, gjorde alt ferdig ute før vinteren kom å tok jobben inne da det begynte å bli surt å kalt

Bryggkollektivet

Takk for svar!

Tommy: Kan du si noe om hvordan det var å sette dette opp selv. Var tegninger og monteringsbeskrivelse greie å følge? Var materialer kappet riktig, eller var det behov for mye tilpasninger? Tenker spesielt på råbygget, har mer erfaring med innvendige arbeider enn utvendig oppsett.

karro

Sitat fra: Anders-Jan på desember 29, 2014, 20:43:35
Det annekset, er det også ett byggesett fra FH?
Ikke byggesett, men vi følgte byggebeskrivelsen fra hytta og har bygget det på samme oppskrift.
Besøk vår hytteblogg: www.hyttedraumen.blogspot.no

Tommy

Hvis du bruker ringpermen som følger med byggesettet så er det enkelt, det er veldig godt ilustrert og forklart ,vinduseksjonene kommer med vinduene ferdig innsatt så vi begynte med det å jobba oss ut fra det.lurer du på noe så er det folk der inne du kan ringe å få forklaring ifra. Alt var godt merka og mer enn nok matrialer, bare hold deg unna saga, for dette er jo prekutt så alt er ferdig kappet og tilpasset. Vi hadde kun ett par ting vi lurte på å fikk kjempehjelp ved å ta en telefon. Hos oss kom råbygget på ett lass og når vi var ferdig med å sette opp dette kom en ny trailer med resten av det invendige pluss taksperrene, alt det vi skulle bruke inne blei løfta inn med kran så løfta dem opp taksperrene for oss, har bare positivt å si om familiehytta. Jeg greide å glemme ringpermen ute en kveld å om natta kom ett skikkelig regnvær, dagen etter fikk jeg alt sendt på mail så dat var bare å fortsette. Du kunne jo spørre om å få byggepermen på mail å kikke litt på den. Vi sjekka priser på oppsatt råbygg både hos fh bygg å hos private men fant ut at vi sparte enormt på å ta det sjøl .Lykke til med bygginga .


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod