Sattelittbreiband

Startet av Tverrdalen, januar 04, 2015, 19:58:06

Tverrdalen

Noen som har sattelittbreiband på hytta? Let`s deal har tilbudt dette i den senere tid, til kr 399 i etablering, og utstyr. Månedsprisen er 299.- og oppover, etter abonnementstype.
Noen med erfaring, eller sysnspunker?

Wilj

Testa det ut i sommer på hytta, hjemme og på arbeidsplassen min. Ikke mulig å få inn noen plass. Jeg bor i Finnmark. Holdt på å stille meg tullat på den parabolen. Brukte mobil app og Pc som hjelpemiddel:(
Ranahytte Panorana 3 
4 x 350Ah AGM @12V
Victron easysolar 12/1600/70-16
Victron BMV700
Subaru Robin 2500W
2x300w panel
Ampair 100 vindmølle
Vera toalett, gassvannvarmer, gass komfyr,A+++

Tverrdalen


Endeli

En kollega innstalerte dette, og det var forholdsvis plundrete å sette opp, men etter at det var gjort har det fungert 100%. Eneste "problemet" er at ping tidene er høye, så selv om det er 20 Mbit/s så oppleves det ofte tregere en 20 Mbit/s fiber i huset.

I tillegg kan du bestille holder for ekstra mikrobølge hode, da kan du bruke Tooway parabolen til TV også, greit å slippe ekstra skåler på hytte veggen.
http://www.breiband.no/privat/abonnement/satellittbredband-abonnementoversikt2

Jeg var på vei til å bestille selv, helt til jeg oppdaget at de også leverer noe de kaller 5G, og det var faktisk dekkning i mitt område. Så nå er det bestilt og skal testest ut så snart hytta kommer frem fra snøen  :(
Skal bli deilig å slippe Edge på mobilen og 3 minutters venting for å få opp forsiden på VG


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod