Aqua Green Bio vs Jets?

Startet av ØysteinS, februar 18, 2015, 20:22:24


ØysteinS

Jeg har fundert en del på dette, men heller mer og mer til Aqua Green.

- Jeg trenger ikke vaccum funksjonen, da jeg har fall.
- Jets støyer en del (og toalettrommet vårt ligger midt mellom/under soverommene, og hytta er sparsommelig isolert invendig
- Pris

Om noen skulle ha efaring med Aqua Green, så er jeg fortsatt takknemlig for å høre.

Bidda

Har ikke denne men tror du må belage deg på å få krav om UV-stråling av vannet. De som bruker Aquatron får som regel dette som krav fra kommunen for å overholde verdier som kan tillates i infiltrasjonsgrøfta. Aquatron-løsningen bygger på neste samme prinsipp. Løsningen er nokså lik snurredass men med vann som transportmiddel fra do til tank så denne kan ligge et stykke unna.

ØysteinS

Tja, var egentlig ikke tenkt å ta dette med kommunen. Reguleringsplanen definerer:

- hytta skal ikke ha innlagt vann, og gråvann skal gå i grunnet
- det skal benyttes biodo, og dette kan deponeres/komposteres på tomta

Check, check. Ser derfor ingen grunn til å involvere kommunen.

Bidda

Tja...sortvann har du fra biodoen. Får du kontroll må du gjøre om på systemet ditt  ;)

ØysteinS

Kan ikke forstå at jeg gjør noe galt, når det spesifikt står i reguleringsplanen at innhold fra biodo kan deponeres på tomta, uten andre forbehold eller krav? Er det spesielle/generelle retningslinjer for sortvann til infiltrasjonsgrøft, som overgår reguleringsplanen?

Bidda

Når kommunen mener biodo så mener de uten bruk av vann for å transportere dritten. Brukes det vann, som i ditt tilfelle, kalles dette da sortvann. Type snurredass osv er det de tenker på når de kaller det biodo. Men en annen sak er jo om du spiller uviten og slipper unna  ;D


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod