Trollstua 2 fra Østlaft

Startet av Viko, januar 31, 2008, 16:39:25

Viko

Hei!

Vi skal som kjent bygge en laftet tømmerhytte fra Østlaft AS. Modellen heter Trollstua 2.

Leveransen vi har bestillt er en ferdig oppsatt tømmerkasse med dører/vinduer og ferdig med torvtak. Alt innvendig skal vi gjøre selv.

Vi har fundert mye på planløsing den siste tiden og har tegnet mye frem og tilbake. Hver gang ender vi opp på "viddene" og plutselig står vi tilbake med at den opprinnelige planløsningen er den beste.

Noen kommentarer til planløsningen på vedlagte plantegninger?

Når man bygegr i tømmer er det så godt som umulig å endre på planløsningen i ettertid, så vi ønsker ikke å gå i gang med noe vi er usikkre på.
Ja, vi tar det til Viko...

Tonna

Hei!

Lekker hytte!
Må koste en formue å sette opp denne?

Min umiddelbare kommentar er at det er unødvendig med 3 rom med Bad, Wc, Vask og Badstue så tett innpå hverandre på en hytte.

Jeg ville heller valgt å bygge et litt stort rom med gode fasiliteter. Det blir billigere enn flere små våt-rom og ikke minst plassbesparende.

Tror også jeg ville vurdert å flytte pipeløpene inn til en av sidene av stuen? Kanskje 2 pipeløp i en så stor hytte?

snupp

Kjempeflott hytte!! Her får dere nok kjempemange fine stunder både med og uten ekstra gjester!

Så bra fordeling av rom, mener nå jeg. Velig ok med litt soverom i hver ende. Er litt uening med Tonna ang. våtromsproblematikken, fordi det må jo være topp med et eget vaskerom som er perfekt til å tørke vått utetøy, fint med et toalett som ligger rett innenfor entréen (enkelt å gå på toalettet når en er ute, slippe å labbe gjennom hele hytten) Dessuten må jo badstu være i et eget rom uansett.

Også uenig angående pipeløpet, fordi jeg syntes det hadde en fin romdelingsfunksjon! Alternativt kunne selvfølgelig vært å ha en lettvegg, muligens halvvegg, men hva skulle ellers fordelene vært med å ha pipeløpet langs veggen? Slik den står nå er det jo midt i hytten.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod