Hva slags avgassrør skal benyttes til en gassvannvarmer?

Startet av OddgeirL, august 09, 2015, 16:20:04

OddgeirL

Hei.


Har kjøpt en Fastar 12l gass vannvarmer som jeg skal montere på badet for å kunne benytte til dusjing og vask. Avgassen er ø125mm og kan i følge dokumentasjonen føres ut i vegg. Hva slags rør kan benyttes her? Regner med at spiro avgir mye varme i vegg og burde heller går for noe som er varmeisolert. Noen gode tips? Rørstrekket må bli ganske kort. Mener røret kunne bøyes ut 250mm over varmeren.

Røilern

Hei

Jeg har en løsning som jeg kjøpte sammen med varmeren fra Vera. Den består av to forskjellige rør.

Den første delen som er ca 30-40cm er i rustfritt stål, og den neste i mer vanlig fleksibel aluminium.
Victron Smartsolar Charge MPPT 150/100
9 x 300W  paneler
12x2V 1100Ah Getek AGM
Victron Multi 5000W/120A 24V
220V kjøleskap, fryser, komfyr, mikro, vaffeljern, kaffemaskin og brødrister
Honda E

OddgeirL

Jeg har begrenset høyde som jeg skal montere varmeren på. Badet er veldig lite og jeg har bare en vegg som jeg kan montere varmeren på. Og det er samme vegg som jeg skal ha toalette  på.  Over badet er det innredet loftsrom for opphold så jeg må vinkle avgassen ut i vegg. Tenkte litt på å dra toalett litt ut på gulvet for så å lage en lite  kasse mellom toalett og vegg. Da har jeg mulighet til å bruke mer av veggplassen til varmeren og avgassrør.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod