Ny ICE router med 4G

Startet av Røilern, august 26, 2015, 17:03:44

Røilern

Fikk en ny boks inn av døren idag. En ICE router som i tillegg til å benytte det gamle 450mhz nettet også tilbyr 4G over 800, 1800 og 2600mhz.

Det kan se ut som om de benytter 4G nettet til Netcom

Kommer tilbake når jeg får installert den på hytta.

Victron Smartsolar Charge MPPT 150/100
9 x 300W  paneler
12x2V 1100Ah Getek AGM
Victron Multi 5000W/120A 24V
220V kjøleskap, fryser, komfyr, mikro, vaffeljern, kaffemaskin og brødrister
Honda E

oleh

Fikk SMS om at de hadde oppgradert mobilmasta i nærområdet.

Så det blir spennende og se hvordan dette blir. Det gamle ICE nettet var mildt sagt tragisk.

Greit å vite at de bruker Netcom (TeliaSonera) sitt nett.

Ruteren står allerede klar på hytta!!

Arild Melleby

Vi har benyttet ICE 4G router i ca 14 dager.  Enkelte dager har den fungert bra, vi har blant annet sett Dagsrevyen, men stort sett har den fungert dårlig. Problemet er ustabilitet!! En kan ikke regne med at det fungerer.

Har tatt det opp med ICE og de beklager og sier at de skal justere....
Avventer før den endelige dommen.

Røilern

Jeg stygt redd for at ICE sliter med stabiliteten på sine nye rutere - det er min erfaring.

Hva slags hastighet får du når det fungerer?

Jeg har opplevd at ruteren har mistet  ip-adresse og dermed forbindelsen til internett. Mister dere forbindelsen helt, eller blir den bare dårlig?

Har du logget deg på boksen og sett på brukergrensesnittet? Jeg har litt dårlig erfaring også her.
Victron Smartsolar Charge MPPT 150/100
9 x 300W  paneler
12x2V 1100Ah Getek AGM
Victron Multi 5000W/120A 24V
220V kjøleskap, fryser, komfyr, mikro, vaffeljern, kaffemaskin og brødrister
Honda E

Amatøren

Har selv fått mail fra ICE om at det kan være problemer med stabilitet i områder hvor man får inn signaler fra både gammel og ny teknologi.

Forøvrig så glimret ICE med manglende SMS om oppgradering (og jeg glemte å sjekke selv.... :-\ ) så jeg dro på hytten i Øystre Slidre med gammel router for halvannen uke siden. Resultat ingen forbindelse.

Forøvrig så hadde jeg med et "test abonnement" fra ICE for mobil som jeg testet.

På Telenor hadde jeg 3 av 4 på signalstyrke og dagens smart telefoner klarer som regel ikke å komme på nett (derfor skaffet jeg meg ICE router). Gamle Nokia med 3G og Symbian 60 OS gikk greit på EDGE og av og til nede på GPRS.

På Telenor så påsto telefonen at den forsøkte EDGE, men fikk timeout på WEB sider og MMS kunne vi glemme å få igjennom 99% av forsøkene.

Med ICE 4G abonnementet i telefonen hadde jeg 1 av 4 i signalstyrke og allikevel perfekt oppkobling på tale, gikk fint å sende MMS og en Internett respons som var bedre enn ADSL forbindelsen hjemme!
Man lærer så lenge man lever.

Tommy

Testa hastigheten på ice ruteren i bussen jeg kjører inne i oslo å det var noe annet enn den hastigheten jeg har på hytta.

Karlsberg

Hei,

Jeg har hatt prøvd ICE 4g litt rundt om kring i midt-Norge og nordmøre, samt nordlige deler av Oppland, bare godord om dekning og kapasitet. Har streamet netflix, c-more og nrk TV. Har opplevd at den kobler ut, men det har kun vært 2-3 ganger. Har en gammel 450 antenne på hytta, ingen problemer med dekning der. Får inn 2 av 5 streker og mellom 2 og 10 Mb i nedlastning.

Karlsberg


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod