Va- anlegg med brønn og infiltrasjonsanlegg.

Startet av torn, november 13, 2015, 20:01:21

torn

Hei folkens!
Jeg har lyst på innlagt vann på fjellhytta. Rørlegger skal sjekke med kommunen om de kan gi utslippstillatelse.
Når det gjelder innlagt vann må det borres brønn, med trykktank inne. Har dårlig med plass så det må bli en mindre tank, hvor brønnpumpe går relativt ofte.

Jeg har biodo, så det er kun aktuelt med utslipp av gråvann. I utgangspunktet er planen slamavskiller med infiltrasjonsgrøft. At det kun er 25m fra hytteveggen til innsjø gjør at jeg er litt spent på om dette godtas.

Jeg har 230v gjennom victron multiplus 5kva, og 12kw lithium batteribank. Dersom det blir nødvendig kan jeg utvide med aggregatlading.

Hadde vært fint å høre om noen har direkte anbefalinger på produkter. Lurer også på hva løsningen kan komme på totalt, inkludert boring, graving, komponenter og installasjon. Kan 150k inkl moms været nærheten tro?

Røilern

Det finnes mange kompakte vanntanker av ulike dimensjoner.
Særlig båtbransjen bruker slike, jeg har en på 70 liter som ikke er mer enn 30cm dyp, den har fin plass bak dørern inn til badet
Victron Smartsolar Charge MPPT 150/100
9 x 300W  paneler
12x2V 1100Ah Getek AGM
Victron Multi 5000W/120A 24V
220V kjøleskap, fryser, komfyr, mikro, vaffeljern, kaffemaskin og brødrister
Honda E

KjellG

Noen mulighet for å grave ut kjeller, 2m2?

En slik kjeller, godt isolert, er et greit sted å plassere vvb og trykktank/hydropresstank.

torn

Har ikke mulighet for å gravd ut kjeller nei.
Tror et konstanttrykk-oppleg fra Grundfos med 8l trykktank kan være en ok løsning.
Jeg driver pumpe på inverter, og bruker evt aggregat for tilleggslading dersom solcellepanelene på 1200w lader batteribanken 12kw lithium tilstrekkelig.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod