Erfaringer med Buen hytter

Startet av Hyttehans, desember 02, 2015, 08:29:43

Hyttehans

Hei! Vi bestemte oss for tre uker siden at båten skal selges til fordel for hytte på fjellet.
Nå har vi landet på en tomt På Lifjell og står veldig å vipper mellom Buen hytte som heter Beitostølen M eller Furutangen + fra familiehytta.
Buen er tilsynelatende en finere hytte, men jeg er liker planløsningen i familiehytta ekstremt godt, to gode soverom på "hemsen" og en loftstue på 20 m2.

Jeg ser mange har gode erfaringer med Familihytta, men finner lite om Buen.

Er det flere hytter som bør vurderes? Jeg vil ha 4 soverom og et sted til barna, som en hems eller loftstue. Må kunne leveres nøkkelferdig og til under 1,7 eks graving og tomt.

Moe

Hei!

Vi hadde dialog med Moen Design (Buen) i flere måneder, men fikk aldri en totalpris. Derimot fikk vi oppgitt pris uten en mengde detaljer, samt et mas om å komme kjapt i gang med å søke kommunen om bygging. Vi regner med at konseptet består i å "låse" kunden, og så pøse på med tilleggskostnader etter hvert. Vi har også en bekjent som valgte Buen, og som ble flere måneder forsinket. Vi kan ikke anbefale Moen design/Buen til noen!

stroller

Sitat fra: Moe på desember 12, 2015, 13:23:13
Derimot fikk vi oppgitt pris uten en mengde detaljer, samt et mas om å komme kjapt i gang med å søke kommunen om bygging. Vi regner med at konseptet består i å "låse" kunden, og så pøse på med tilleggskostnader etter hvert.

Jeg har dessverre en forferdelig følelse/delvis erfaring med at dette er en veldig utstrakt praksis hos de fleste hytte og husleverandører. Det er en forferdelig følelse å føle seg låst på denne måten og det gir i stor grad avsmak mot hele prosessen og ødelger for mye av den gleden du skal føle med å bygge. Mitt råd er å ha is i magen under forhandlingene, uansett hva som dukke ropp av "pressmiddler" og gode tilbud. Og søk for all del ikke kommunen før detaljene er gått gjennom (ja, det kan tas siden, men koster flesk!)!! Glem heller ikke dette med kjøkken og baderomsinnredning. Dette er som standard av billigste sort og koster en formue å oppgradere.

Hyttehans

Hei og takk for svar.
Jeg har bestemt meg for familiehytta nå, men det gikk kun på ønsket planløsning.
Vi fikk eminent oppfølging fra Buen med skriftlig tilbud og veldig greit oppsett på hva som er inkl og hva som ikke er inkl.
Tror det er litt nye krefter i det firmaet som faktisk tenker på at de skal selge på anbefaling også...


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod