Westech CombiEco vs. Victron Multiplus - kombinert inverter og lader

Startet av Knerten, april 04, 2016, 08:41:20

Knerten

Registrerer at prisene på Westech CombiEco ligger på ca. halvparten av det en tilsvarende Victron MultiPlus ligger på.

Finner ingen tråder på forumet som inneholder informasjon om Westech sine produkter, så om det er noen der ute som kan dele sine erfaringer vil dette være til nytte for flere.

Er Victron sine produkter så mye bedre ???
Masse solkraft og litt bensinkraft.
En hytte med masse duppeditter ;-)

OS

Jeg kjenner ikke til Westech men jeg tok et raskt søk på de store hyttebutikkene; sparelys, sunwind, alternativ energi og hyttetorget og ingen av de har Westech. Tipper det er hovedgrunnen til at de ikke diskuteres så mye her.
Victron Multiplus 24/3000/70, Venus GX, BMV 702
Morningstar Tristar MPPT 60
12 stk Fuli 6V/200Ah AGM
Midnite Solar MiniDC sikringsskap

Knerten

Fant disse via et utenlandsk solar forum samt hos 2Soler.no

Utifra det jeg leser på forumet er det mange kreative sjeler som søker andre løsninger enn standard oppsettet ifra de "store" så det ville forundre meg om ingen andre har vørt innom disse  ;)
Masse solkraft og litt bensinkraft.
En hytte med masse duppeditter ;-)

Ygnastølen

Har sett på denne jeg også, og den har jo bra vekt (Kvalitet?) og er tysk som også skal være kvalitet?
Fine priser sammenlignet med Victron Multiplus.
Victron MultiPlus 5000W/120A 24V
Victron MPPT 250/100
Victron Cerbo GX
2040W solcelle paneler
20kwt lithium 16p7s, Rec Q BMS
Cami diesel/parafin ovn

Røilern

Ukjent produkt for meg også - Jeg ville startet med å søke på noen tyske forum. 
Victron Smartsolar Charge MPPT 150/100
9 x 300W  paneler
12x2V 1100Ah Getek AGM
Victron Multi 5000W/120A 24V
220V kjøleskap, fryser, komfyr, mikro, vaffeljern, kaffemaskin og brødrister
Honda E

Reodor

Kontaktet forrige uke selger av Westech i Norge og jeg fikk følgende informasjon:
1) Westech er et solid tysk produkt som ikke har den samme datakomunikasjonsmuligheten som victron.
2) Westech er ikke utbyggbart for integrert løsning som jeg forstår Victrons system har
3) Ellers har de mye av de samme egenskapene, men selger var noe usikker på om Westech kunne starte alle typer generatorer med fjernstyring.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod