Wallas: Not connected

Startet av 2re, mai 07, 2016, 12:52:35

2re

Hei,

Har en Wallas 40 cc med en GSM12A+ for fjernstart, og det har fungert supert i flere år.
Bruker et kontantkort i fjernstyringen, og det er da viktig å fylle på kontantkortet innen 1 år. Hvis ikke slutter kortet å fungere. Dette ble dessverre glemt før påske, noe som resulterte i at det det ikke gikk å få startet Wallasen via sms. Fylte på kortet og var etterpå i kontakt med Telia, og alt så normalt ut. Kan sende sms for å sjekke temp etc, men Wallasen lar seg ikke starte via sms. Manuell start fungerer normalt. Har restartet senderen, koblet fra strøm etc, etc, men uten resultat. Når jeg sender en sms for start eller status på ovnen, får jeg beskjed i retur om at: Wallas: Not Connected.

Har noen en løsning på dette problemet?
230v
Wallas 40cc

Stardustsilver

Har ingen  løsning til deg, men tips om kontantkort. Kontantkort fra Onecall er ikke tidsbegrenset. Har hatt mitt i snart 3 år uten å fylle på.
Værstasjon på hytta: www.weather-skottasen.com
Værstasjon hjemme: www.weather-lillehammer.com

OS

Jeg googlet Wallas not connected og det ser ut til at dette er en vanlig melding. Jeg anbefaler deg å gjøre det samme og sjekke tipsene. Jeg tviler på det er kontantkortet siden du får svar tilbake.
Victron Multiplus 24/3000/70, Venus GX, BMV 702
Morningstar Tristar MPPT 60
12 stk Fuli 6V/200Ah AGM
Midnite Solar MiniDC sikringsskap

2re

Etter å ha koblet fra strømmen til ovnen i noen minutter, løste problemet seg. Men det var ikke tilstrekkelig å slå av strømmen på regulatoren, siden Wallas'n jo er tilkoblet direkte til batteribanken. Jeg koblet fra tilkoblingen i bakkant av ovnen som gjorde sitt til at jeg resatte fjernbetjeningen. 😀
230v
Wallas 40cc


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod