Fordeler og ulemper med å dele hytte med familie/bekjente

Startet av Berg, juni 15, 2016, 16:09:40

Berg

Hei,
Jeg ser det er mange hytteglade mennesker i dette forumet. Jeg er selv oppvokst med en familiehytte som min mor og hennes søster har arvet fra våre besteforeldre. Familien vokser etter hvert som jeg og mine søsken/søskenbarn får kjærester og barn. Selv om det er mye kos med å være mange sammen om hytta merker jeg også at det oppstår flere utfordringer. Derfor har jeg begynt å utvikle en løsning som skal gjøre dele-forholdet lettere. Er det noen her som har erfaring med å dele hytte med familie, venner eller bekjente? Jeg vil sette utrolig stor pris på det hvis dere vil sette av 3-5 minutter for å svare på undersøkelsen i linken nedenfor. Den er laget i Survey Monkey. Jeg er også interessert i å motta svar fra dere som ikke deler hytta med noen per i dag.

https://www.surveymonkey.com/r/QVSM9CJ

Dersom dere har noen flere kommentarer kan dere også gjerne poste dem her. Jeg gleder meg til å høre deres erfaringer!

Mvh
Ingvild

erstokke

Jeg ser ingen fordeler ved å dele hytte utover å dele utgifter. Alt det andre er plunder og heft. Jeg har vært sameier i en fjellhytte, og er veldig fornøyd med å komme meg ut da vi kjøpte egen hytte for noen år siden.

Enkle hytter på fjellet eller i skogen behøver ikke koste all verden, og da ville jeg heller glede meg over en liten hytte som er min egen enn å forholde meg til andre.

Jeg er fremdeles medeier i en hytte på sørlandet. Der er forholdet annerledes, fordi det er helt utenfor rekkevidde å kjøpe en egen hytte med strandlinje og brygge.

Juristene har ett godt råd mht sameier: Unngå det!

Indremedisiner

Kunne ikke vært mer enig i det siste innlegget her. Jeg valgte å kjøpe min egen hytte i fjellområdet hvor jeg vokste opp, grunnen til at jeg kjøpte selv var at min onkel var en diktator (stort jeg og bestefar som brukte hytten) og klaget på alt uansett. Fylte ut sjekklisten ved vinterstenging og sommeråpning osv, alt ble gjort perfekt men en gardin var ikke helt trukket for å dekke solen osv.. Det er ikke mye som skal til, etter noen år så ser man tydelig at d kun er en part som bidrar med vedlikehold, oppgradering osv. Nei med slike ting som hytte, kjøp Selv og bestem selv, har du ikke råd så lei evnt. Delingsøkonomi kan lett bli konfliktøkonomi!


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod