Montering av Tolmer pre-steel stålpipe.

Startet av torn, august 09, 2016, 17:35:20

torn

Hei!
Jeg har kjøpt Tolmer stålpipe som skal monteres i hytta som er i ferd med å fullføres. Hytta Har Glava Vempro undertak, 2x2 lufting, taktro av rupanel med membran og torv. Der pipa skal opp gjennom taket er det laget en solid trelyre  som er skrudd i taktroen. Det er sveiset membran rundt lyren. En blikkenslager skal lage pipehatt som skal tres utenpå.
Med pipa følger det med mansjett som for tetting avpipehullet i dampsperren, men hva gjør jeg med undertaket (Glava Vempro)? Det er svært værutsatt der hytta er, og et minste hull rundt undertaket vil føre til at snø driver inn og legger seg på isolasjonen. Hva gjør jeg her? Kan det være en ide å bestille en til av dampsperremansjetten som følger med? Denne er jo diffusjonstett, mens sjiktet her egentlig skal være diffusjonsåpent. Det er kanskje ikke noe problem på et så lite område? Andre gode forslag? Ser at Isola har rørmansjetter beregnet for ventilasjonskanaler 190-210mm som kanskje kan brukes?
Takknemlig for svar!

torn

Fant ut av det!
Gummimansjetten som fulgte med for tetting av dampsperremansjetten kan også brukes på undertaket. Har bestilt en mansjett til så jeg har både til Vempro og fuktsperre


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod