Cami drivstofftank

Startet av perg, november 29, 2016, 10:03:42

perg

Har netopp kjøpt en brukt Cami 545.
Noen som vet om steder å kjøpe utendørs drivstofftank til Cami, helst på over 100 liter.
Har sett på hjemmesiden til visionengros men der lå det ingenting.
Kan man bruke sunwind sin på 175 liter som de selger til Wallas...stiv pris dog ?
MPP Solar 2400W 24V 60A batterilader / 60A MPPT
520 W IBC polykrystallinsk 260w x2
10 x 100Ah GEL batterier
220 V kjøleskap, støvsuger, utv. vannpumpe, brødrister
Cami dieselovn med Sikom styring

Sæters

Jeg regner med at det er sugeslange til Cami, noe likt Wallas og at du dermed står ganske fritt til å bruke nærmest hva du vil? Jeg byttet til meg original 130 liters tank til å ha under hytta, mot en innetank jeg ikke benyttet. Ble egentlig skuffet over volumet og ville i ettertid ha valgt annen, større løsning.

Mulig det ikke er helt etter forskriftene og bruke et vanlig 180 liters plastfat/tønne, men jeg regner med at du kan bruke nær sagt hva du vil som er laget av noenlunde solid plast. F.eks 1000 liters tank i gitter, som er ganske vanlig på Finn for mellom 500 og 1000 kroner.

perg

Ja jeg har trålet rundt etter forskjellige alternativer, men vil nå helst kunne skjule tanken under hytta da.
Fikk mail fra Visionengros og de har også 175 liters tank til ca 4000 så det er mulig det er det det koster    :'(
MPP Solar 2400W 24V 60A batterilader / 60A MPPT
520 W IBC polykrystallinsk 260w x2
10 x 100Ah GEL batterier
220 V kjøleskap, støvsuger, utv. vannpumpe, brødrister
Cami dieselovn med Sikom styring

Sæters

En slik gittertank er vel ca meteren høy, du har kanskje ikke plass til en slik under hytta?

perg

Ikke dersom jeg skal ha den i nærheten av parafinovnen og det er max 6 m drivstoffslange på Cami.
Får ta et mål for sikkerhets skyld neste gang jeg er på hytta.
MPP Solar 2400W 24V 60A batterilader / 60A MPPT
520 W IBC polykrystallinsk 260w x2
10 x 100Ah GEL batterier
220 V kjøleskap, støvsuger, utv. vannpumpe, brødrister
Cami dieselovn med Sikom styring


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod