Flere paneler?

Startet av glamsland, februar 03, 2017, 19:22:12

glamsland

Hei og hå i hus og hytte!

Sitter her å funderer litt over solcelleanlegg..
Hva er det beste/mest fornuftige å ha av panel-watt i forhold til batteribank?

Her i sørnorge,- er det beste å satse på mye paneler for å prøve å fange opp mest mulig vintersol, eller er det mer fornuftig å ha en større batteribank. Hadde en hatt nok av cash,så er det jo bare å fylle på med mye av alt,men det er ikke alltid slik med oss "vanlige slitere"..

Tenker litt at det er billigere å fylle på med flere panelwatt enn med batteriwatt?
Finnes det beregninger for dette?
Man bruker vel mest strøm på ettermiddag og kveld, så da er det mørkt ,og vi bruker batteri. Da er det vel best åha brukt dagen på å fylle opp dette batteriet med mest mulig strøm? 
Selv har jeg 300watt paneler, 600ah batterier 12v. 220v i hytta. Alltid fullt av strøm på vår,sommer og høst, men vinteren er verre.da må jeg lade litt med aggregat for å fylle litt på.

Hva slags opplegg har dere?
Erfaringer?
Har dere lagt opp for sommerbruk eller helårsbruk?

Runar

80m2 Hytte i sørlandskogen.
800w solcelle
"Suntracer" panelstativ
Epever 3000 hm 10022 hybridinverter.
24v/12kw lithium nmc  (kia Soul) el-bilbatteri.

Jgytterdal@gmail.com

Hei.
Det viktigste når man skal dimensjonere et anlegg er å få oversikt over strømforbruket sitt.
Men hvis du stort sett har fylte lagrer tyder set jo på at du har fin balanse i anlegget ditt!

Det finnes en del gode tråder her på forumet som beskriver dette.
Det finnes også eksempler på Excel skjema som gjør det enklere å beregne forbruk.
Etter at man har gjort denne øvelsen kan man dimensjonere anlegget sitt.
Utover dette vil solrikheten på hytta ha stor innvirkning på lastekapasiteten.

Men generelt sett jo mere paneler jo bedre!
Store strømforbrukere på en hytte er typisk:
TV
Kjøleskap
Lading av diverse duppedingser skal ikke undervurderes.

Regner med at du har anlegg med 220v inverter .aggregatlading vinterstid er nesten uunagåelig for de fleste!.


Mitt anlegg består av følgende :
920ah batteripakke AGM
2x260w paneler (snart 3x) koblet i serie
Morningstar mppt 60  Laderegulator
Victron multiplus 12/3000/120 kombibinverter lader
Dometic Tec29 bensin aggregat som kan fjernstartes
Victron bmv700 batterimonitor


Denne løsningen gir oss tilnærmet ''vanlig'' strøm situasjon på hytta.
Jeg kan bruke vaffeljern, elbverktøy ,støvsuger , kaffemaskin etc
Og gir god komfort

Ta gjerne kontakt hvis du vil ha mere detaljer

Lykke til!
Victron Smartsolar 250/100 +150/35<br />MP 24/5000/120/100<br Inmesol 12kw gen set<br />6x350w + 3x270w <br />20kwt lithium 16p7s, Rec Q, Venus GX<br />Wallas 40CC, El stekeovn, <br />a++ kjøleskap,

jkirkebo

Paneler har blitt veldig billige (jeg selger f.eks 255W til 1600,-) så det er bare å guffe på med de panelene du greit får plass til etter min mening. Har selv 8x327W på hytta og skulle gjerne hatt mer om det var plass på veggen. Vurderer å fylle taket også slik at jeg kan lade opp elbilen de 8 månedene i året med brukbar sol (så jeg slipper å hurtiglade på vei hjem).

Siden nesten 40% av nybilsalget nå er ladbare biler tipper jeg mange etterhvert vil sitte med en ladbar hybrid eller elbil de kan lempe over sommerens overskuddsstrøm til og dermed spare inn igjen litt av investeringskostnaden.

Regulatorer blir forøvrig ratet etter antall ampere på utgangen så kun kan ha dobbelt så mange paneler på en regulator om du har 24V batteribank i forhold til 12V, og 4 ganger så mye på 48V. Forutsatt at regulatoren takler 24V og 48V selvsagt.


Røilern

Sitat fra: glamsland på februar 03, 2017, 19:22:12
Hva slags opplegg har dere?
Erfaringer?
Har dere lagt opp for sommerbruk eller helårsbruk?


Størrelse på batteribank bestemmer hvor mange dager du har energi til uten sol og uten å kjøre aggregat. Sett opp dagsforbruket ditt og bestem deg for hvor mange dager du vil ha "på lager". Men det er en begrensning på hvor stor batteribank du kan ha på på et solpanel.

Selv å takler jeg fint helger året rundt, mens siste Juleferie med 10 dagers drift krevde endel aggregatkjøring.

Jeg kjører som regel aldri aggregat mellom februar og desember.
Victron Smartsolar Charge MPPT 150/100
9 x 300W  paneler
12x2V 1100Ah Getek AGM
Victron Multi 5000W/120A 24V
220V kjøleskap, fryser, komfyr, mikro, vaffeljern, kaffemaskin og brødrister
Honda E

jkirkebo

Sitat fra: Røilern på februar 04, 2017, 15:47:23
Sitat fra: glamsland på februar 03, 2017, 19:22:12
Hva slags opplegg har dere?
Erfaringer?
Har dere lagt opp for sommerbruk eller helårsbruk?


Størrelse på batteribank bestemmer hvor mange dager du har energi til uten sol og uten å kjøre aggregat. Sett opp dagsforbruket ditt og bestem deg for hvor mange dager du vil ha "på lager". Men det er en begrensning på hvor stor batteribank du kan ha på på et solpanel.

I tillegg må man tenke på oppladingstiden om man er på hytta ofte. Vinterstid, om man er oppe f.eks annenhver helg som vi ofte er, er det slettes ikke sikkert at man får ladet opp batteribanken til neste opphold om den er for stor i forhold til antall paneler. Hjelper ikke med mye batterier om man kommer opp til halvfull batteribank ;)

etsvends

Sitat fra: jkirkebo på februar 04, 2017, 11:29:06
Paneler har blitt veldig billige (jeg selger f.eks 255W til 1600,-) så det er bare å guffe på med de panelene du greit får plass til etter min mening. Har selv 8x327W på hytta og skulle gjerne hatt mer om det var plass på veggen. Vurderer å fylle taket også slik at jeg kan lade opp elbilen de 8 månedene i året med brukbar sol (så jeg slipper å hurtiglade på vei hjem


Hvordan panler er du selger? Hvordan selger du dem så billig?

Er det noen andre som har erfaringer med disse panelene?

Min regulator, en epever tracer mppt 20A er oppgitt til max 260w. Blir 255w for tett oppunder max?
2x350ah AGM
355w panel
Victron smart solar mppt 100/50
Bmv-712
Victron multiplus 12/2000-80
Briggs & stratton 1,7kw aggregat

2 Soler AS

Sitat fra: etsvends på februar 05, 2017, 18:34:16

Min regulator, en epever tracer mppt 20A er oppgitt til max 260w. Blir 255w for tett oppunder max?

Hei,

Regulator begrenses med Ampere(A) og gjelder fra regulator til batteri (og/eller forbruk avhengig av regulatortype).

Går en helt teoretisk så kan en 20A regulator maks takle 240w (12v ganger 20A). I praksis klarer den mer fordi batterier ikke lades med 12v, men med ca 14,4v (vanlig boostlading). Vedlikeholdslading er vanligvis 13,7v, men da er batteriene fulle og vil ikke kunne ta imot 20A uansett. Dette betyr at maks solceller på 20A regulator egentlig kan takle 288w (14,4v ganger 20A).

Nå begynner det å bli mer komplisert. Solcellepaneler påvirkes ikke bare av solinnstråling, men også av temperaturer. Tommelfingerregel er 0,5% økt effekt per celsius grad under 25C (effekt på solceller skal være målt ved 25C). Dette betyr at når panelet er 5 grader så yter det 10% mer en oppgitt effekt. Dette betyr da at paneler blir veldig effektive om vinteren, men på grunn av at Norge ligger langt nord så blir effekten mindre igjen. Sola er lavere på horisonten og solstrålene må gjennom mer atmosfære for å nå panelet. I praksis betyr det at panelet sjeldent vil yte over den oppgitte effekten, men det kan skje. En kald påskedag på fjellet kan gi høyere effekt enn oppgitt. Regulatorer vil vanligvis kutte lading og må startes på nytt om det går over 20A.

Edit:
Som konklusjon kan jeg si det vil gå greit. Du kan oppleve at det går over en kald påskedag, men det er usannsynlig. Det skal vanligvis ikke være skadelig å gå over.

Are M. Saudland
2Soler AS - Solcellepakker, Solcellepaneler, Regulatorer, Invertere, Batterier og mye mer.
Are Meininger Saudland - Daglig leder i 2Soler AS

jkirkebo

Sitat fra: etsvends på februar 05, 2017, 18:34:16
Sitat fra: jkirkebo på februar 04, 2017, 11:29:06
Paneler har blitt veldig billige (jeg selger f.eks 255W til 1600,-) så det er bare å guffe på med de panelene du greit får plass til etter min mening. Har selv 8x327W på hytta og skulle gjerne hatt mer om det var plass på veggen. Vurderer å fylle taket også slik at jeg kan lade opp elbilen de 8 månedene i året med brukbar sol (så jeg slipper å hurtiglade på vei hjem


Hvordan panler er du selger? Hvordan selger du dem så billig?

Du finner de her:

http://www.ladespesialisten.no/index.php/solcellepaneler

Forretningsmodellen er å kjøpe fra restpartier i USA og få de fraktet med JetCarrier (billig). Kjøper de som jeg til enhver tid kan få rimeligst, min leverandør tilbyr ganske mange forskjellige typer. Kvalitetsforskjellen på solcellepaneler er minimal ettersom dette er et veldig modent produkt, forskjellene ligger i effektivitet (jeg har 327W paneler på hytta som er fysisk like store som disse 255W men de koster også 3x så mye).

I tillegg har jeg svært lav overhead, ingen lagerkostnader og kostnader til regnskap ++ er allerede håndtert fra driften av resten av firmaet (ladeutstyr til elbiler).

jkirkebo

Sitat fra: 2 Soler AS på februar 06, 2017, 15:24:59
Regulator begrenses med Ampere(A) og gjelder fra regulator til batteri (og/eller forbruk avhengig av regulatortype).

Går en helt teoretisk så kan en 20A regulator maks takle 240w (12v ganger 20A). I praksis klarer den mer fordi batterier ikke lades med 12v, men med ca 14,4v (vanlig boostlading). Vedlikeholdslading er vanligvis 13,7v, men da er batteriene fulle og vil ikke kunne ta imot 20A uansett. Dette betyr at maks solceller på 20A regulator egentlig kan takle 288w (14,4v ganger 20A).

Så lenge det er snakk om en MPPT regulator vil den uansett selv begrense strømmen ut til det den tåler. Du kan koble på 600W med paneler og den gir fortsatt bare 20A ut. Får den for mye inn vil den bare endre innspenningen (MPPT-punktet) til der som inneffekt matcher uteffekten.

På invertere for nettilkoblede anlegg overdimensjoneres gjerne panelene med 10-20% i forhold til hva inverter kan levere ut. Altså typisk 4500-5000W paneler på en inverter som kan levere 4200W ut. Man risikerer å kutte noen av toppene bittelitt når sola stråler som sterkest men får utnyttet inverteren bedre resten av tiden.

Amatøren

Sitat fra: jkirkebo på februar 07, 2017, 10:13:54
Du finner de her:

http://www.ladespesialisten.no/index.php/solcellepaneler

Slenger meg på denne tråden med et kort spørsmål:

Ved batteribank på 24V stemmer det at man da må bruke 2 seriekoblede paneler av ovenfornevnte type?
Man lærer så lenge man lever.

Ygnastølen

Hei

Nei, du må ikke bruke to. Men for å ha et slik panel med utspenning på rundt 30V + må du ha MPPT regulator.

/Kurt
Victron MultiPlus 5000W/120A 24V
Victron MPPT 250/100
Victron Cerbo GX
2040W solcelle paneler
20kwt lithium 16p7s, Rec Q BMS
Cami diesel/parafin ovn

jkirkebo

Sitat fra: Ygnastølen på februar 07, 2017, 12:18:34
Hei

Nei, du må ikke bruke to. Men for å ha et slik panel med utspenning på rundt 30V + må du ha MPPT regulator.

/Kurt

Det stemmer om man har 12V anlegg. For et 24V anlegg kan man bruke en vanlig regulator da spenningen stemmer ganske bra. "12V-paneler" for 12V anlegg med vanlig regulator er egentlig på 17V.

Altså kan ett panel, evt. flere parallellkoblede, brukes direkte på 24V anlegg med standard regulator (ikke-MPPT). Med 2 i serie kreves MPPT.

Med en MPPT-regulator seriekobles normalt 2 eller 3 paneler (om man har så mange) for å få mindre tap i ledningsnettet. Det er litt avhengig av type regulator, noen går opp til 100V Voc (2 paneler) og noen klarer 150V Voc (3 paneler).

etsvends

Sitat fra: jkirkebo på februar 07, 2017, 10:17:21
Sitat fra: 2 Soler AS på februar 06, 2017, 15:24:59
Regulator begrenses med Ampere(A) og gjelder fra regulator til batteri (og/eller forbruk avhengig av regulatortype).

Går en helt teoretisk så kan en 20A regulator maks takle 240w (12v ganger 20A). I praksis klarer den mer fordi batterier ikke lades med 12v, men med ca 14,4v (vanlig boostlading). Vedlikeholdslading er vanligvis 13,7v, men da er batteriene fulle og vil ikke kunne ta imot 20A uansett. Dette betyr at maks solceller på 20A regulator egentlig kan takle 288w (14,4v ganger 20A).

Så lenge det er snakk om en MPPT regulator vil den uansett selv begrense strømmen ut til det den tåler. Du kan koble på 600W med paneler og den gir fortsatt bare 20A ut. Får den for mye inn vil den bare endre innspenningen (MPPT-punktet) til der som inneffekt matcher uteffekten.

På invertere for nettilkoblede anlegg overdimensjoneres gjerne panelene med 10-20% i forhold til hva inverter kan levere ut. Altså typisk 4500-5000W paneler på en inverter som kan levere 4200W ut. Man risikerer å kutte noen av toppene bittelitt når sola stråler som sterkest men får utnyttet inverteren bedre resten av tiden.

Leser i manualen til Epever tracer mppt at den tåler 780w, men klarer bare å gi 20A ut. Da kan jeg fint guffe på litt siden jeg tenker å bytte regulator ettervært. Må bare bestemme meg for system først.
Jeg vil da uansett få bedre lading når forholdene er dårlige enn med et mindre panel. Jeg mister bare toppeffekten
2x350ah AGM
355w panel
Victron smart solar mppt 100/50
Bmv-712
Victron multiplus 12/2000-80
Briggs & stratton 1,7kw aggregat

glamsland

Prøver meg på litt teori her..
Er det slik at hvis man legger panelene i serie, er det bare spenningen som øker, ikke amperen inn til regulatoren? Min mppt regulator får inn ca 64v(3x100watt paneler i serie) , dette blir da ca  4,6 amp i kabelen, slik at man kan gå ned på dimensjon på denne. Greit ved lange strekk, mister ikke så mye effekt.
Vil dette si at jeg da kan legge inn flere paneler i serie slik at spenningen øker, samt evt kombinere med noen i parallell slik at panelwatten er langt over 300(som er max inn på regulatoren) , bare at den kommer inn med høy spenning og transformeres ned til normal?
Feks 2x 100watt paneler i parallell gir ca 21volt/9amp.  Legger til et samme sett til i serie, og vi har da 48v/9amp. Fortsatt ikke så stor belastning på kabelstrekket, men 100watt mer på inntaket. Totalt 400watt

Slik er det vel mulig å fortsette til vi har 25amp på intaket?

Virker litt utpå jordet her men kom gjerne med rettelser!

Runar
80m2 Hytte i sørlandskogen.
800w solcelle
"Suntracer" panelstativ
Epever 3000 hm 10022 hybridinverter.
24v/12kw lithium nmc  (kia Soul) el-bilbatteri.

jkirkebo

Om du skal koble paneler i serie bør de ha noenlunde samme strømstyrke og skyggeforhold, siden det dårligste panelet i strengen bestemmer strømstyrken som kommer gjennom. Har du 10 paneler i serie og det er full skgge på ett får du nesten ikke lading. Med 10 i parallell og skygge på ett får du 90% lading.

En MPPT-regulator vil aldri gi mer enn det det kan ut, uansett hvordan inputen er konfigurert mhp. serie/parallell. Måten å få mer effekt ut fra en MPPT-regulator er å øke batterispenningen. Min Outback FM80 kan gi 4x så mye effekt med 48V batteribank som med 12V, siden det er strømmen ut som er begrenset og ikke spenningen (den klarer 80A).

Reodor

jkirkebo skriver: Med 10 paneler i parallell og skygge på ett får du 90 % lading.
Spørsmål: forutsetter dette at det er koblet dioder mellom panelene? I tilfellet JA, hvordan er disse koblet i et anlegg med 10 paneler i parallell?

Knerten

Det er riktig som jkirkebo skriver.
Så lenge panelene er parallellkoblet, trengs det ikke dioder.
Du kan se på det som å parallellkoble batterier.

Selv har jeg en kombinasjon av 4 panel hvor 2 og 2 er seriekoblet også er disse to strengene parallellkoblet for å få opp spenningen til regulatoren.
Det er montert 15A sikring på hvert panel.
De to øverste er seriekoblet og de to nederste er seriekoblet, deretter parallellkoblet.
Dette for å unngå at mye snø ødelegger for de to øverste panelene.
På bildet står stativet i sommer stilling, nå er det vippet ned til vinterstilling og om det snør like mye som det har regnet iår, kan snøen komme opp på de nederste ???
Masse solkraft og litt bensinkraft.
En hytte med masse duppeditter ;-)

Slyboy

jkirkebo, da forstår jeg det slik at hvis jeg kjøper 8 paneler fra deg på 255 W så er det det beste å koble dem i parallell? Jeg skal benytte dem på en LiFePo4 bank fra en elbil. Ca 12 kW i effekt i 48V. Hvilken regulator anbefaler du å benytte?
Victron Multiplus II 48/5000, Cerbo + GX Touch, BMW 712 Smart
Smartsolar 250/60 MC4, 6 x Hyundai 395W mono
2x7kW Chainpro 48V LiFePO4, Honda EU20 & EU30iFs
Wallas 40, Gassbereder, koketopp & ovn.

SeSe

Jeg skjønner ikke helt; 
Yingli - panelene har en innebygget bypass diode , som om jeg skjønner det rett, gør at ulemper med delvis skygge unngås. Se bildene.  Det er ett fra datablad/manual til panel, og ett fra inter-nettet.

Min config er fire paneler, to go to i serie. Begge bankene i serie vil være utsatt for ulig mengde skygge, pga årstid/solhøyde.  Jeg har antatt at bypass- dioden gjør susen.  Ikke sjekket engang :-) 
Jeg får sjekke en gang jeg kan observere paneler og sjekek strøm - trendem på målingen.
Men hevder altså at det funker OK.  Tilnærmet supert, egentlig.

OS

@SeSe Jeg kjenner ikke til panelene du refererer til men tipper diodene du nevner gjelder mellom grupper av celler på et panel. Et solcellepanel er oppbygd av flere små celler, ofte 72 celler.
Victron Multiplus 24/3000/70, Venus GX, BMV 702
Morningstar Tristar MPPT 60
12 stk Fuli 6V/200Ah AGM
Midnite Solar MiniDC sikringsskap

SeSe

Det jeg setter spørsmålstegn ved er påstanden
'Har du 10 paneler i serie og det er full skgge på ett får du nesten ikke lading. Med 10 i parallell og skygge på ett får du 90% lading. '


Jeg har antatt at så ikke er tilfellet i min konfig, og det hører med i historien at jeg har paneler fra samme kilde som påstanden :-) .  Jeg har ikke engang sjekket, men det har med at på sommerstid er det  tilnærmet like skyggeforhold på panelene som er i serie. Det blir noe annet vinterstid, så da kan jeg få sjekket.
Planlagt sjekk:
Jeg mener jeg kan sjekke ved å visuelt se på  sol/skygge - forhold på panelene, og samtidig kikke på trenden over strøm fra panelene.  Jeg kommer nok til å gjøre det neste hyttetur (om det er sol da) 

OS

@SeSe Jeg er enig i den påstanden. Har du flere solcellepanel i serie er det panelet med lavest strøm som bestemmer totalstrømmen. Og det er det eller de som ligger i skyggen.
Victron Multiplus 24/3000/70, Venus GX, BMV 702
Morningstar Tristar MPPT 60
12 stk Fuli 6V/200Ah AGM
Midnite Solar MiniDC sikringsskap

Sæters

Dette er mildt sagt forvirrende. Jeg har ingen utdannelse i halvlederteknikk, men ønsker kunnskap om dette da jeg har/vil få paneler med 2 forskjellige retninger og ønsker best mulig kobling av disse.

Min oppfatning av diodenes virkning er at generelt burde det ikke være fundamental forskjell på virkemåten om de er koblet opp mot enkeltceller/grupper av celler i serie, i et solcellepanel kontra opp mot flere paneler i serie. Bortsett fra størrelsen på dioden.

På hjemmesiden til en av leverandørene står det at en diode typisk tar opp mot 1 volt av spenningen fra panelet, men hvis den ene volten resulterer i at man ikke får problemer med paneler som kan gi stor effekt uten risiko for nedtapping under ugunstige forhold, mener jeg at det må man tåle.

Grunnen til mitt fokus på dette er at jeg i flere år har hatt 1 stk. 60 w panel, sydvent, koblet paralelt mot 1 stk. 120 w østvendt, uten noe form for dioder. Disse har fungert bra sammen. Forleden år koblet jeg til enda 1  stk. 60 w panel sydvendt, samtidig som jeg økte ledningstverrsnittet og da opplevde jeg at batteriene i enkelte tilfelle ble tappet fremfor å bli ladet.(Mulig tappingen kom fra forbruk, men at det ikke skjedd noen lading, til tross for 240 watt med paneler, gammel type) Valgte da å koble fra det store østvendte panelet og har siden nøyd meg lading fra de sydvendte.

Når jeg nå skal oppgradere batteribank og solceller, ønsker jeg en konfigurasjon bestående av f.eks 300 w sydvendt og 300 watt østvendt og lurer på hvordan disse best skal arbeide sammen, uten å risikere at ny, kostbar batteribank skal kunne ødelegges av paneler som jobber mot hverandre ved forskjellige sol/skyggeforhold.

Leser på sidene til en av leverandørene at strømmen går minste motstands vei og at det er til batteriet. Panelet gir spenning selv om det står i skyggen og at denne spenningen overgår batterispenningen, slik at man slipper å bruke diode som sperrer for returstrøm (kommentaren ble gitt som svar på hvorfor man ikke trengte diode ved paralellkobling av paneler med forskjellige skyggeforhold).  Kan man stole på at dette er riktig?

Er det forøvrig elektronikk i regulatoren som forhindrer all form for tapping av batterier via solcellepanel uansett hvordan disse er koblet? Spørsmålet er relevant for meg, da jeg opplevde mistenkelig stor utlading av batteriene når jeg koblet panelene som nevnt over.

OS

@Sæters Har du panelene i parallell vil du ikke få problemet når ett står i skyggen. Det er nevnt ovenfor.

Det er seriekobling som kan gi problemer men som jeg skriver kjenner jeg ikke til panelene som er nevnt ovenfor. Mine panel har ikke slike dioder så jeg har problemet hvis ett står i skyggen.

Det stemmer at en diode tar ca 1V (nærmere 0,7V er mere riktig) av spenningen og hvis alle cellene i figuren ovenfor er i skyggen vil en da få et spenningstap på 3-4V mens strømmen går gjennom diodene.
Victron Multiplus 24/3000/70, Venus GX, BMV 702
Morningstar Tristar MPPT 60
12 stk Fuli 6V/200Ah AGM
Midnite Solar MiniDC sikringsskap

Røilern

jeg har ikke studert dette i detalj, men jeg innbiller meg at det finnes paneler der ute som på en mystisk måte bypasser et panel i en streng av paneler.

blir det sol idag skal jeg gjøre en liten test på mine 6 paneler som er koblet 3 parallelle serier av 2 paneler.

Kommer tilbake senere med testresultatet
Victron Smartsolar Charge MPPT 150/100
9 x 300W  paneler
12x2V 1100Ah Getek AGM
Victron Multi 5000W/120A 24V
220V kjøleskap, fryser, komfyr, mikro, vaffeljern, kaffemaskin og brødrister
Honda E


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod