Installasjon av Wallas 40 - veggjennomføring

Startet av Jokke, mars 19, 2017, 20:51:31

Jokke

Hei,

Ser det er en del her som har installert Wallas 40. Har dere laget et 320 mm hull slik som det står at kravet er i Norge og Sverige? Jeg syntes det var litt i overkant stort så jeg gikk for 120mm og uten ekstra isolasjon som er tillatt i Finland. Fullførte installasjonen i helgen og fikk testkjørt litt, men ikke på full fres over lengre tid. Usikker på om det blir veldig varmt hvis den står på over lengre tid. Noen som har erfaring med dette?

erstokke

Jeg gjorde som det sto, 320mm hull. Synes det var rart å lage et så stort hull. Det er forskjellige forskrifter i forskjellige land, så går sikkert fint om du har fulgt installasjonsveiledningen fra Finland. Den varme eksosen går jo i det lille røret i midten omgitt av masse luft, så det burde ikke være noe problem.

Er ikke sikker på hvordan det er forsikringsmessig hvis hytta brenner ned, men da blir det sannsynligvis mye større hull enn 320mm uansett.

Wallasen har ikke flere varmetrinn enn to så vidt jeg har forstått, det er bare en termostat som slår ned på svak varme når oppgitt temperatur er nådd. Så den går stort sett på "full fres" under oppvarming av hytta.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod