Erfaring med vinylplank

Startet av mrisaksen, april 18, 2017, 18:54:12

mrisaksen

Er det noen som har erfaring med vinylplank?
Skal legge gulv i hele hytta, og har undersøkt litt rundt. Heltre vil ikke være aktuelt pga av pris og ville hunder :)
Hadde tenkt laminat til å begynne med, men det er ikke strøm på hytta, og er redd for gulvet vil alltid være kaldt. Så har jeg lest litt om vinylplank, og der fins det jo mye fint. Men hvordan vil det være i ei hytta uten varme året rundt? Ser det anbefales +0 grader og oppover... Her i nord vil det jo kunne bli -10 og mulig kaldere inni hytta på det værste. Og på sommeren vil det jo et par dager kunne bli veldig varmt, da ene røstet består av vinduer...

mrisaksen

Har funnet info om vinylplank for de som lurer. Hvis det skal legges der det kan bli veldig kaldt, anbefaler ihvertfall byggmakker å lime de. Med lim som brukes til gulvbelegg etc.Har gjort dette på et soverom, og konkluderer med at dette gidder jeg ikke i hele hytta... mye jobb og griseri med limet! Skal legge vinylplank på gjesterom og do, for disse vil være de kaldeste rommene. Ellers blir jeg å gå for laminat regner jeg med.
Da blir neste spørsmål: erfaringer med Pergo og Alloc laminat? Fremdeles hytte uten konstant varme på om vinteren.

etsvends

Vi har Barry Alloc laminat i huset og syntes ikke det er veldig mye kaldere en parketten. Tåler her ufattelig mye.
2x350ah AGM
355w panel
Victron smart solar mppt 100/50
Bmv-712
Victron multiplus 12/2000-80
Briggs & stratton 1,7kw aggregat

mrisaksen

Har også alloc hjemme. Er veldig stor forskjell på soverom og gang. Selv om det er samme type...

Arctic1827

En hyttenabo la "vinylclick" på hytta uten innlagt strøm og varme sist sommer.  Her kan det bli ganske kaldt, ned mot -25.  Hytta blir naturlig nok ikke brukt i de kaldeste peroden, men ellers brukt (oppvarmet med olj/ved) sporadisk hele året. 

Vet ikke produsent eller navn på vinylclicken, men dette var fullstendig ubrukelig der iallfall.  Vinylen trakk seg sammen og ekspanderte etter temperaturen, noe som resulterte i at "clicken" ble dratt fra hverandre og aldri gikk tilbake i inngrep!  Den var i utgangspunktet lagt riktig med glippe mot vegg osv, men likevel skjedde dette.

Ila sommeren vil han rive det ut og erstatte dette gulvet med noe annet.

PS:  Jeg driver i disse dager og legger vinylclick hjemme, og på de pakningene anbefales det ikke å legge de der temperaturen kommer under 0 grader.



Powered by SMFPacks Ads Manager Mod