cami parafin ovn

Startet av Cato, oktober 05, 2017, 10:45:49

Cato

Hei
Har kjøpt brukt cami ovn med den utgåtte sikom sentralen gsm 12-24v. Alt virker når jeg starter manuelt når jeg ringer slår han på relay 1 inn og ovnen starter. Men slukker etter noen minutter liksom den ikke får beskjed å starte pumpen. reley 2 starter ikke via telefonen men ok manuelt på side knappen har flyttet ledningene til relay 1. 2 hullene helt til høyre har også prøvd nr 3 og ytterste hullet til høyre. har  noe svar på problemet ?

Jgytterdal@gmail.com

For meg ser det ut som om kablene skal kobles på relay 1.
Mulig jeg misforstår her men i utgangspunktet er styringen på Cami enkel relé styring.
Åpen relé = ovn av
Lukket relé = ovn på

Mitt forslag er at du sjekker med en vanlig bryter for å se at Cami starter via fjernstyring.
Hvis den testen er positiv vet du at Cami er Ok.
Deretter sjekker du fjernstyringen.

Fjernstyring av Cami er godt dekket i andre tråder på forumet tidligere .
Dette skal la seg gjøre !
Lykke til
Victron Smartsolar 250/100 +150/35<br />MP 24/5000/120/100<br Inmesol 12kw gen set<br />6x350w + 3x270w <br />20kwt lithium 16p7s, Rec Q, Venus GX<br />Wallas 40CC, El stekeovn, <br />a++ kjøleskap,

Jgytterdal@gmail.com

Jeg ser her at jeg nok så litt for lite på bildet ditt.
Hvis det er slik at Cami starter , men stopper etter litt , ser det for meg ut til at relestyringen virker som den skal
Har du sjekket at Cami har nok spenning? (12,5v min) Min Cami var følsom på dette.
og symptomene du beskriver er veldig like de jeg fikk på min ved for lav spenning.
Begynner lampa å blinke etter en stund? (feilmelding)
Victron Smartsolar 250/100 +150/35<br />MP 24/5000/120/100<br Inmesol 12kw gen set<br />6x350w + 3x270w <br />20kwt lithium 16p7s, Rec Q, Venus GX<br />Wallas 40CC, El stekeovn, <br />a++ kjøleskap,

Cato

hei  takk for raskt svar skal sjekke spenningen , men har ikke blinking på lite strøm har også hatt aggregatet på for å være sikker.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod