Bygge (gulv)plate, noen tanker...

Startet av Eggedal, oktober 06, 2017, 12:48:53

Eggedal

Da er visst tomt i boks, og den neste vårens og sommerens fritid beslaglagt...

Skal bygge ganske smått, ca 50 kvm. Den skal stå på påler, og det gir visse utfordringer med bla gesimshøyde. Det er i tillegg noe skrånende tomt, men det får vi se nærmere på om vi enten klarerå planere ut noe, eller finne en annen plassering. Det er ikke aktuelt med store maskiner inn i terrenget.

Jeg gjør meg noen tanker om å slippe gulvet lengst mulig ned ved å felle bjelkelaget helt eller delvis ned mellom dragerne. Jeg vurderer også dragere av stål, men usikker på gevinsten.

Tanken er å bruke en godværshelg, isolere ferdig og kle plattformen med våtromsplater. Eventuelt spandere plastdekke i tillegg under arbeidsperioden, til tak og vegger er tette.

Hvordan har dere med lignende problemstilling valg å løse dette?

EG

Du får vurdere å søke om dispensasjon fra reguleringsplanen, slik at det er mulig å bygge ei hytte med normal takhøyde. Mange reguleringsplaner har ofte lite gjennomtenkte bestemmelser, og det er bedre å høre med kommunen før du setter opp ei lite hensiktsmessig hytte.
3x300W solceller
Blue Solar MPPT 150/35
48V Litiumbatteri, 16kWt tilgjengelig
MultiPlus 48/5000
BMV-700
230V kjøleskap, tv, stekeovn, platetopp, Jets, borebrønn mm.

Eggedal

Sitat fra: EG på oktober 06, 2017, 15:49:35
Du får vurdere å søke om dispensasjon fra reguleringsplanen, slik at det er mulig å bygge ei hytte med normal takhøyde. Mange reguleringsplaner har ofte lite gjennomtenkte bestemmelser, og det er bedre å høre med kommunen før du setter opp ei lite hensiktsmessig hytte.

Takk for råd. Tar til meg dette og sjekker det ut. Ja, det virker som slike regler er tilpasset bygging på såle på flatmark.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod