GSM A2 - ln 4 Alarm - Hvordan skru av

Startet av pcgjetrang, oktober 11, 2017, 15:20:30

pcgjetrang

Hei!

Jeg resatte min GSM A2 ved bytte av SIM-kort. Etter dette får jeg en melding hver gang temperaturen blir 4 grader eller lavere på ekstern temperatursensor. Dette er tydeligvis standardinstilling. Jeg finner ikke ut hvordan jeg skrur av denne alarmen? Får meldinger i hytt og pine ;-)

Har funnet denne manuealen: https://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=10&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjAiJKc7OjWAhUECZoKHdRLBQgQFghhMAk&url=http%3A%2F%2Fdocplayer.me%2F16656478-Gsm-a2-teknikerveiledning-varsling-styring-og-regulering-gsm-a2-v-2-04-05c.html&usg=AOvVaw0QdVtVAcnzr6Mv1Lm6ZCXJ

Men jeg blir ikke klok på hva kommandoen skal være allikevel..
Takknemlig for all hjelp :-)

ivarw

s. 8:
Du aktiverer alarminngangene ved å sende  AON, og setter disse AV ved å sende  AOFF. .

Kan det fungere?
3x200W IBC Monosol
16x300Ah Winston 300AH LiFePO4@48V
REC Q BMS
Victron Cerbo GX
Victron BMV712
Victron MPPT SmartSolar 250/85
Victron Multiplus-II 48/5000/70-50
Honda EU70iS FS
Wallas 40

pcgjetrang

Dessverre. Jeg trodde også det, men det fortsetter å renne inn meldinger ;-)

OS

Jeg bladde litt i brukermanualen du la ut og det er noe av det mest kryptiske jeg har sett! Har du sjekket med forhandler?
Victron Multiplus 24/3000/70, Venus GX, BMV 702
Morningstar Tristar MPPT 60
12 stk Fuli 6V/200Ah AGM
Midnite Solar MiniDC sikringsskap

pcgjetrang

Helt kryptisk, men det skal sies at det er en såkalt "teknikermanual", så de som leser den har vel forkunnskapen.

Jeg får bare ta kontakt med en forhandler. Jeg vet ikke helt hvor den er kjøpt da den fulgte med hytta.

kristianh

Har en TR4E fra samme produsent, helt håpløs manual ja... Du finner en del manual på hellmertz.se eller holars.no tror jeg.
Men ganske mye funksjonalitet, og har etter en god del manual-tolkning og prøving og feiling fått til en del med denne.
Jeg tror kommandoen TERMOFF vil skru av termostatstyring, og da kanskje også varsling, men ikke helt sikker.
Om det ikke virker ville jeg programmert om inngangene i Data**97. Funksjon G gir varsling, mens X er kun for statusvisning. Så vil anta dine er satt opp som G, mens jeg har satt mine som X (får ingen varsling).

Her er kommandoen jeg har brukt til å konfigurere innganger (må sikkert skrives om til A2 da TR4E ant. har flere innganger):
Data!*97,2220000000#XXXXXX0222#FFFAXLAECP

Jeg har temperatursensor på inngang 1-3.

pcgjetrang

Sitat fra: kristianh på oktober 22, 2017, 13:44:52
Her er kommandoen jeg har brukt til å konfigurere innganger (må sikkert skrives om til A2 da TR4E ant. har flere innganger):
Data!*97,2220000000#XXXXXX0222#FFFAXLAECP

Jeg har temperatursensor på inngang 1-3.

Hjertelig takk! Jeg brukte samme kommando, uten å forkorte og har siden ikke fått en eneste alarm. Helt strålende :-)


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod