Styre varmepumpe på hytta. Z-wave?

Startet av Hoote, oktober 15, 2017, 19:22:20

Hoote

Vi har i dag en sms løsning til varmepumpa vår på hytta, men denne begynner å svikte, så vi ser oss om etter en ny løsning. Den vi har i dag er en løsning som ikke gir noen tilbakemelding, og nr også temp. visning svikter så er det en usikker løsning.

Ser egentlig for meg en av to løsninger. Den ene er sensibo som ser ut som en fin løsning, men da kun for varmepumpa.
Den andre er en eller annen form for z-wave styring. I første omgang for å styre varmepumpa, men da kan en på sikt utvide med termostater, utetemp, frostsikring av vannrør osv. Noen som har erfaring med dette? Har aldri testet z-wave før, og xcomfort blir for dyrt i denne omgang. Hva trenger jeg for å få z-wave til å styre varmepumpen? Tenker da en ok løsning som kan bygges ut, men som ikke blir for dyr. Er elektriker, så oppkoblingen skal gå fint..
Vi har fiber i hytta, så vil ha en wifi løsning. Er også kun 40min å kjøre til hytta, så er ingen problem om vi må ut for å fikse noe en sjelden gang, men viktig at vi blir varslet når noe eit skjer. Tenker da på strømbrudd, wifi nede, for kaldt i hytta o.l.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod