Wallas problemer

Startet av OS, oktober 26, 2017, 09:47:10

OS

Tidligere i høst sluttet min Wallas fjernstyring (Sikom) å svare på tekstmeldinger.
Jeg sjekket med Sikom og de ba meg bytte ut Telenor kontant SIM med Telenor M2M. Det gjorde jeg men problemet vedvarte.

Jeg sendte deretter enheten til Sikom for sjekk og de fant ingen problemer. Jeg fikk de til å skru av GPRS i enheten før de returnerte den til meg da jeg bare bruker SMS. Jeg monterte den igjen og oppførsel er nesten den samme. Hvis jeg nå sender 4-6 meldinger til den med 15-20s mellomrom svarer den som oftest, men ikke alltid.

Noen som har vært borti noe tilsvarende?
Victron Multiplus 24/3000/70, Venus GX, BMV 702
Morningstar Tristar MPPT 60
12 stk Fuli 6V/200Ah AGM
Midnite Solar MiniDC sikringsskap

perg

Har opplevd noe tilsvarende og da var det for dårlig dekning på innendørs antennen selv om den i utgangspunktet viste ok signalstyrke så jeg kjøpte og monterte en utendørs antenne høyt oppe på vindskiene og etter det har jeg ikke hatt noen problemer.
MPP Solar 2400W 24V 60A batterilader / 60A MPPT
520 W IBC polykrystallinsk 260w x2
10 x 100Ah GEL batterier
220 V kjøleskap, støvsuger, utv. vannpumpe, brødrister
Cami dieselovn med Sikom styring

OS

Sitat fra: perg på oktober 26, 2017, 10:02:49
Har opplevd noe tilsvarende og da var det for dårlig dekning på innendørs antennen selv om den i utgangspunktet viste ok signalstyrke så jeg kjøpte og monterte en utendørs antenne høyt oppe på vindskiene og etter det har jeg ikke hatt noen problemer.
Jeg har utendørs antenne men skal prøve å flytte/dreie den. Hvilken type antenne har du? Jeg har Carant ACY9
Victron Multiplus 24/3000/70, Venus GX, BMV 702
Morningstar Tristar MPPT 60
12 stk Fuli 6V/200Ah AGM
Midnite Solar MiniDC sikringsskap

perg

Hei

jeg har denne rundstråleantennen :

http://www.sikom.no/nb/produkter/rundtstråleantenne-9m-mmcx

Evt kan du jo sjekke kabling/skjøter på antennekabelen for feil.
MPP Solar 2400W 24V 60A batterilader / 60A MPPT
520 W IBC polykrystallinsk 260w x2
10 x 100Ah GEL batterier
220 V kjøleskap, støvsuger, utv. vannpumpe, brødrister
Cami dieselovn med Sikom styring


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod