Erfaring med Familiehytta (Innlegget er under vurdering av moderator)

Startet av Lojnas, november 14, 2017, 10:00:01

Lojnas

Hei alle hyttebyggere,

Mulig "skudd i blinde", men forsøker meg allikevel.

Høsten 2016 begynte arbeidet med å realisere hyttedrømmen vår. Med stort pågangsmot og ikke minst et positivt inntrykk av Familihytta i bestillingsfasen var vi optimistiske, og skulle etter planen flytte inn i nøkkelferdig hytte i løpet av våren 2017.

Dessverre ble det ganske fort klart for oss at Familiehytta ikke evnet å levere til den avtalte sluttfristen. Og i skrivende stund er fortsatt ikke hytta ferdig, snart 12 måneder etter at såla var ferdig støpt. Etter selv å ha jobbet i byggebransjen i mer enn 15 år, har jeg stor forståelse for uforutsette ting kan oppstå og at man derfor ikke alltid klarer å innfri de avtalte fristene. Og noen uker med utsettelse kunne vi også levd veldig fint med, men når man etter hvert føler seg totalt ignorert og ikke minst helt forsømt, er det vanskeligere og aksepterer de mange avtalebruddene.

På nettsidene til FH-gruppen skriver de at "FH gruppen er Norges raskest voksende hus- og hytteprodusent......", dette rammer dessverre kundene på en negativ måte.  

Dog hører det med til historien at et vennepar av oss opplevede mye av det samme bare noen måneder før vi satte i gang vårt prosjekt, også dette med Familihytta som utbygger. Men som evig optimist, tenkte vi at det samme umulig kunne skje oss (men så feil kan man ta  ;)).  

Det som skulle bli et hyggelig familieprosjekt og ikke minst en morsom prosess, har utviklet seg til å bli et mareritt. Maken til useriøs kundebehandling og mange løftebrudd har jeg aldri opplevd. Vi vurderer nå en rettslig prosess, men før vi gjør dette ønsker vi å høre om det finnes noen der ute med lignende erfaring? Vi tar også gladelig imot tips om det er noen der ute som kan anbefale oss om hvordan vi skal ta dette videre.

Hilsen
Frustrert hyttebygger

Tommy

Vi kjøpte hytte fra familiehytta i 2010 å har bare positive opplevelser med dem. Topp service og kundebehandling fra dagen vi gikk over dørstokken på hellerudsletta til hytta var ferdig 👍


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod