Styre gulvtermostater online

Startet av NeDD, januar 25, 2018, 10:12:31

NeDD

Hei!

Skal installere en simkort-router på hytta av denne typen:
https://www.komplett.no/img/p/800/2571d117-dd6f-0140-0fe7-88c11d0275d2.jpg

I samme anledning frister det å gjøre om de tre varmekablene vi har til å styre de nåværende elektroniske termostatene online, slik at vi kan ha riktig temperatur allerede når vi ankommer hytta. Har noen tips til hvilke termostater jeg da kan bruke? Og alt det tekniske rundt det for å koble dette online.

I samme anledning ønsker jeg å montere en Netatmo værstasjon, eller lignende.
Webkamera som sender i det vi klikker på en link eller lignende hadde også vært svært gøy.

Finnes det en mulighet å lage en nettside som kan flette alt dette samme, eller evt. en app?


Slyboy

Victron Multiplus II 48/5000, Cerbo + GX Touch, BMW 712 Smart
Smartsolar 250/60 MC4, 6 x Hyundai 395W mono
2x7kW Chainpro 48V LiFePO4, Honda EU20 & EU30iFs
Wallas 40, Gassbereder, koketopp & ovn.

NeDD


ivarw

Modem alene er ikke en spesielt robust og pålitelig løsning. Jeg vet ikke om andre opplever det samme, men en ulempe ved å sette slike funksjoner på nettet, er at modemet fra tid til annen vil kræsje. Det kan for all del kunne gå måneder mellom hver gang, men det kan like gjerne skje flere ganger på en uke. Når det skjer, er du forhindret i å fjernstyre varmen. Det finnes ulike løsninger. Du kan anskaffe et gsm-rele slik at strømmen til modemet kan slås av og på med mobiltelefon for en resett eller benytte et strømtidsur som resetter modemet en gang i døgnet.  Benytter selv førstnevnte og får nesten alltid bruk for det mellom turene på fjellet.
3x200W IBC Monosol
16x300Ah Winston 300AH LiFePO4@48V
REC Q BMS
Victron Cerbo GX
Victron BMV712
Victron MPPT SmartSolar 250/85
Victron Multiplus-II 48/5000/70-50
Honda EU70iS FS
Wallas 40


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod