Nissan Leaf 24 KWH batteri for salg

Startet av Offpist, februar 01, 2018, 05:26:23

Offpist

Et komplett nissan leaf batteri for salg, 48 moduler.
Generasjon 2, fra en sen 2013 modell med 60 000 km, fremdeles god kapasitet.

Kan leveres ferdig demontert innenfor 1 times kjøring rundt Oslo.

Pris 25 000 kr.

Følg med på min solcelle produksjon her:
http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13188&sid=11097

Offpist

Bump, har 2 stk 2015 modell Leaf for salg nå, altså generasjon 2.
Kan være behjelpelig med råd og veiledning på hvordan sette dette opp i et Victron system på hytte.
Følg med på min solcelle produksjon her:
http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13188&sid=11097

jkirkebo

Jeg kan anbefale disse batteriene, modulene er meget enkel å jobbe med. Settes sammen i pakker med gjengestenger og topp/bunnplate som er i pakka fra før. De kan enkelt kobles sammen med kobberskinner man borer hull i. Fungerer helt supert på hytta mi sammen med en REC BMS.

rolfm

Går det an å bygge desse til eit 24v system, eller er det kun 48v? Kunne igrunn tenkt meg leaf-batterier, men har bygd opp heile systemet rundt eit MieV batteri satt opp i 24v... Så viss 48v må eg til med ny inverter.

elektrikern

7 moduler i serie gir spenning mellom 24 og 28,7v. Fungerer fint på Victron i allefall.  Har 300A pakke. Kjøpte min fra Alternativ Energi. De leverte med bms og klar til bruk.
7,5kWh Litiumpakke
4x255w solcelle
Multiplus 3000/24
Victron Blue solar 100/50
Wallas
Div Honda aggregater

Amatøren

Sitat fra: elektrikern på juni 09, 2018, 13:32:46
Kjøpte min fra Alternativ Energi. De leverte med bms og klar til bruk.

Har du bilder av leveransen? Det mangler bilder på nettsiden til Alternativ Energi.

Ser de tar Kr 23000.00,- for en pakke på 24 V 8 kWh

Noen som ser for seg muligheten til parallellkoble flere moduler til levert pakke (må utjevnes på kapasitet før sammenkobling for å ikke få en enorm strøm mellom modulene) og bruke samme BMS?
Man lærer så lenge man lever.

MortenF

Jeg er interessert i leaf-pakker og evt. også enkeltmoduler så man kan lage 7S+7P. Målet er en brukbar 48V-pakke. Jeg tror 24 kWh (- sikkerhetsmargin) vil være passende for mitt behov.
Victron MultiPlus 48/5000/70-100
24 kWh batteri (7S+7P) fra Leaf med REC BMS
8 x 350 W Mono panel
Victron SmartSolar MPPT 250/60
Venus GX
Orion TR 48/12-20A

Offpist

Har 2 stk GEN 2 pakker inne for salg. 24 KWH.

Kan bistå med råd og noe veiledning da jeg har bygget en del pakker for hyttebruk nå, men jeg tar ikke på meg nøkkelferdige løsninger for øyeblikket.

Batteriene kan leveres komplett slik de står på pall, eller demontert i celle moduler for enkel frakt i privatbil.

Ideel for 24V eller enda bedre ved 48V.
Ikke egnet for 12V anlegg.

Ta kontakt på PM for mer info.
Følg med på min solcelle produksjon her:
http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13188&sid=11097

Offpist

Begge Nissen Leaf batteriene er nå solgt.
Men jeg har mye batteri celler fra både E-Up og E-Golf som også egner seg for hyttebruk.

14 stk moduler fra E-Up gir en 51,8V pakke på 300AH.  (15,5 KWH)

Kombinert med REC BMS og Victron Multiplus og Color controll så blir dette et ypperlig hytte anlegg.

Ta kontakt på PM for mer info.
Følg med på min solcelle produksjon her:
http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13188&sid=11097

sgrevskott

hei, gir du meg en lyd når du får 2 leaf moduler inn? holder på å bygge 14s7p men har bare 96 celler, ikke 98 :/ Mine pakker er gått 27 og 40k, 2015 modeller begge 2
Mvh Sverre Grevskott, daglig leder EnergiTek As

Offpist

Joda, men jeg selger sjeldent løse celler.
Kun hele batteri pakker.
Følg med på min solcelle produksjon her:
http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13188&sid=11097

jkirkebo

Sitat fra: sgrevskott på mars 15, 2019, 11:19:34
hei, gir du meg en lyd når du får 2 leaf moduler inn? holder på å bygge 14s7p men har bare 96 celler, ikke 98 :/ Mine pakker er gått 27 og 40k, 2015 modeller begge 2

Jeg bygget 14S16P på hytta (dvs. 7 moduler i serie og 16 i parallell). Men om jeg skulle gjort det på nytt i dag hadde jeg valgt 16S. Både Victron og Outback-utstyr håndterer den nødvendige spenningen, og med 8 moduler i serie går det opp med 48 moduler i et Leaf-batteri (blir da 6 i parallell).

Så om du har to pakker ville jeg laget 8 blokker med 12 moduler i hver og koblet disse i serie.

Eneste man kan slite med er Victron sine DC-DC, de går bare opp til 60V. De har 110V utgave og, men den starter på 60V :(

Edit: Ser at Orion-Tr nå går fra 32-70V så da er heller ikke DC-DC noe problem på 16S :)

OS

Sitat fra: jkirkebo på mars 26, 2019, 17:46:44
Jeg bygget 14S16P på hytta (dvs. 7 moduler i serie og 16 i parallell). Men om jeg skulle gjort det på nytt i dag hadde jeg valgt 16S. Både Victron og Outback-utstyr håndterer den nødvendige spenningen, og med 8 moduler i serie går det opp med 48 moduler i et Leaf-batteri (blir da 6 i parallell).

Så om du har to pakker ville jeg laget 8 blokker med 12 moduler i hver og koblet disse i serie.

Eneste man kan slite med er Victron sine DC-DC, de går bare opp til 60V. De har 110V utgave og, men den starter på 60V :(

Edit: Ser at Orion-Tr nå går fra 32-70V så da er heller ikke DC-DC noe problem på 16S :)

Hei!

Vurderer denne løsningen selv men sliter med å finne en BMS som støtter det. Batrium har en løsning for 7 Leaf i serie (men ikke åtte). De har for 16 enkeltceller men enkeltceller har en vel ikke tilgang til på Leaf. Samme med REC.

Har du sjekket dette?
Victron Multiplus 24/3000/70, Venus GX, BMV 702
Morningstar Tristar MPPT 60
12 stk Fuli 6V/200Ah AGM
Midnite Solar MiniDC sikringsskap

jkirkebo

Sitat fra: OS på april 10, 2019, 20:32:29
Sitat fra: jkirkebo på mars 26, 2019, 17:46:44
Jeg bygget 14S16P på hytta (dvs. 7 moduler i serie og 16 i parallell). Men om jeg skulle gjort det på nytt i dag hadde jeg valgt 16S. Både Victron og Outback-utstyr håndterer den nødvendige spenningen, og med 8 moduler i serie går det opp med 48 moduler i et Leaf-batteri (blir da 6 i parallell).

Så om du har to pakker ville jeg laget 8 blokker med 12 moduler i hver og koblet disse i serie.

Eneste man kan slite med er Victron sine DC-DC, de går bare opp til 60V. De har 110V utgave og, men den starter på 60V :(

Edit: Ser at Orion-Tr nå går fra 32-70V så da er heller ikke DC-DC noe problem på 16S :)

Hei!

Vurderer denne løsningen selv men sliter med å finne en BMS som støtter det. Batrium har en løsning for 7 Leaf i serie (men ikke åtte). De har for 16 enkeltceller men enkeltceller har en vel ikke tilgang til på Leaf. Samme med REC.

Har du sjekket dette?

Du har tilgang til enkeltcellene i Leaf-modulene. Det er 3 terminaler på Leaf-modulene. Pluss, minus og "midten", dvs. terminalen mellom de seriekoblede cellene. Så du kan bruke en helt vanlig BMS, f.eks REC som jeg bruker.

Amatøren

Man lærer så lenge man lever.

jkirkebo

Sitat fra: Amatøren på april 15, 2019, 06:56:46
Hva er vekten på en Leaf pakke?

Modulene veier 3,8kg pr. stk. og det er 48 av dem. Alle modulene til sammen veier altså 182,4kg. En hel batteripakke med innpakning og festemateriell veier selvsagt mer, jeg vil anslå omkring 300kg eller kanskje noe mer.

Offpist

Jeg har fått inn et mitsubishi I-Miev batteri liggende nå.
Det skulle man kunne bygge et bra 24V batteri av bestående av 7 moduler som hver inneholder 8 celler på 50AH. Totalt kapasitet blir da 10,36KWH.

Jeg har også E-Golf og E-Up moduler.

Send meg en PM så kanskje jeg kan hjelpe deg.
Følg med på min solcelle produksjon her:
http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13188&sid=11097

Offpist

Jeg har fått inn en komplett batteri pakke fra Mercedes El-bil.
Et samarbeid med Tesla resulterte i at denne bilen ble levert med Tesla celler men i mindre format enn det man finner i Model S og X.

Hver modul har ca 3 KWH kapasitet og er i 7S, altså perfekt for 24V eller 48V.

12 moduler totalt, for 36 KWH. Eller 3000AH @ 12V og 1500AH 24V om du vil.

Modulene har innebygget slave BMS som kan styres av Simp-BMS i et større anlegg.

Selges som komplett løsning med BMS enten i 24V eller 48V oppsett.

Kommuniserer med Victron via CAN.

Følg med på min solcelle produksjon her:
http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13188&sid=11097

Terjev



Powered by SMFPacks Ads Manager Mod