Bidda: tegner om hytte til eget bruk, kommentarer?

Startet av Bidda, mars 19, 2009, 22:29:52

Bidda

mars 19, 2009, 22:29:52 sist endret: mars 20, 2009, 18:39:23 by Bidda
Vi har i noen måneder fundert og fundert. Trålet nettsider i langsamelige tider og funnet ut at Norske Hus har den som likner mest på behovet. I utgangspunktet er det Stranda som gjelder før tilpassning. Noe jeg har glemt?

Originalen som 2. og 3. tegning og 4. og 5. tilpasset vårt bruk.

moby666

Er i samme prosess selv. Har også kikket litt på Stranda og synes den er veldig fin. Problemet for oss er at vi maks for lov til å bygge 100 m2 BRA. Veit du hvor mye BRA Standa er på?

Bidda

I følge min forståelse så er den på 107 med grunnflate på 78. Jeg har strekt den ut litt så jeg får en + ca 10 m2. Vi er litt i tvil om vi kan øke arealet så mye. vurderer å tegne om for å redusere ned mot opprinnelig. Har dere tomt å bygge på?

Fant definisjoner her.

moby666

Ja, har tomt, men reguleringen er på maks 100 bra.

Sendte mail til Norske Hus og fikk dette svaret:
BRA er på tilsammen 119m2. Det er fullt mulig og forminske, men hvor mye
må vår tegner se på etter hva kunden ønsker.

Bidda

Ok
Den tomta vi skal se på nå har maks 80m2 men reguleringsplanen er fra 1992 så håper at det da er BYA og ikke BRA  ;)

Har du planer om å gjøre mye selv eller kjøper du ferdig?

moby666

Egeninnsatsen står vel mest på å skaffe bra tilbud på diverse tjenester. Bør jo være gode mulighter for det. Satser på å få støpt platting og få opp råbygget nå i år. Innvendig arbeid har jeg tenkt til å gjøre endel selv.

Bidda

Samme plan som hos oss men 1 år før oss. Vi satser på å ha tomt i løpet av sommer, rydding av denne og platting, råbygg neste sommer. Egeninsats blir det mye av da jeg vil gjøre mye selv  ;)

Du får holde oss orientert på hvordan det går med arkitekten osv.

Bidda

mars 20, 2009, 18:40:50 #7 sist endret: mars 21, 2009, 22:40:06 by Bidda
Arealet ble for stort så skissert om 1. etg, har trekt inn den ene veggen igjen til opprinnelig.

moby666

Sitat fra: Bidda på mars 20, 2009, 13:49:30
Samme plan som hos oss men 1 år før oss. Vi satser på å ha tomt i løpet av sommer, rydding av denne og platting, råbygg neste sommer. Egeninsats blir det mye av da jeg vil gjøre mye selv  ;)

Du får holde oss orientert på hvordan det går med arkitekten osv.

Her er det foreløpige fasade tegningene. Venter på å få dem tegnet av arkitekt.
Skal være stående kledning på hele hytta.

Bidda

Blir spennend dette, har du fått noe grovt overslag over byggesettet?

Vi har nå funnet fler aktuell alternativer:

Stjernehytten: Skjølvik 2
Familiehytta: Hafjell 1 (endret utseende til sjø)
Saltdalshytta: Aurora966
Drømmehytten: Sørland
Solhytten: Solstråle

Alle selvsagt skissert tilpasset vårt behov.
Har bare pris fra 2 så langt.
Nå må vi vente til at tomt er kjøpt slik at forhold som utsikt/solforhold/tilkomst osv blir klart.

moby666

Har du tegning/pris fra Familiehytta?


Synes også Jelsa fra Drømmehytten er veldig fin. Sett den?

Bidda

Hafjell 1 finnes føreløpig bare i katalogen (kan sees på nettsiden deres) www.familiehytta.no. Har pratet med de så regner med at det kommer noe med pris.

Jelsa synes jeg var fin utvendig men manglet ett soverom og likte ikke kjøkkenløsningen. Går sikkert å bygge om....

Har fått pris på Sørland på 520' inkl bjelkelag og etter TEK07.

Bidda

mars 26, 2009, 18:31:42 #12 sist endret: mars 27, 2009, 19:07:16 by Bidda
Jelsa har jeg skissert om og sendt over til de. Svarte raskt at 540' inkl gulv etter tek07 var budsjettpris for byggesettet. Den er nå mere aktuell en Sørland. Nest siste bilde er slik den egentlig ser ut mens siste er slik vi vil at den skal se ut.

Bidda

Sitat fra: moby666 på mars 25, 2009, 11:05:30
Har du tegning/pris fra Familiehytta? .........

Har fått tegning og pris på Hafjell-serien og har skissert om slik vi ville hatt den...

Kr 499' for 1'nern og + ca 50' for TEK07 tilpasset.

Bidda

Jelsa ble til Jelsa-2. Sender dette nå over til bedriften for prisoverslag.
behov for flere senger og større kjøkkenbord ble til dette:

Bidda

april 02, 2009, 18:37:09 #15 sist endret: april 03, 2009, 10:08:17 by Bidda
Budsjett pris på jelsa-2 ble 560'kr inkl TEK07 tilpassing.

Men så har Ranahytta meldt seg på med Panorana 9, skissert om selvsagt  ;D

Venter på pris og byggesett beskrivelse.

Bidda

november 24, 2009, 21:18:31 #16 sist endret: november 25, 2009, 08:40:46 by Bidda
Fant ei Favoritthytten som fenget F4.31 har skissert om og oversender leverandøren for en pris.

Link til hytta (original)

Legger ved Bidda-versjon  ;D

Bidda

For å avslutte denne tråden så her er noen oppdateringer.

Da har jeg hatt møte med www.hytten.as som forhandler Favoritthytten her på østlandet. Det ble et hyggelig møte og det må være flere som tenker likt da de allerede hadde en tegning av 4.31 tilpasset som liknet mye på min skisse.

Fikk pris på komplett precut på 820'kr. Ikke aktuelt for meg da jeg kommer til å dele opp leveransen i pakker som jeg skal "ut og shoppe"  ;)

Har forespurt de på hva tegninger, beregninger, delelister og kapplister kan koste. Ikke normalt det de driver med så ikke sikkert at de vil dette.

PS: glemte å legge inn at Ranahytta også ble dyr i forhold til de som utskiller seg.

Foreløpig er det Drømmehytten, Familiehytten, Solhytten og Vikinghytter som ligger på samme nivå.

Vi går nå ikke videre før vi har tomta i hende....."time vill show" sa Solan.
 8)

Hyttemareritt

Stjernehytten - mange problemer. Se forumet her:


http://www.byggehytte.no/index.php?topic=214.msg1561


Bidda, så du hadde Stjernehytten som et alternativ. Stjernehytten og erfaring med denne, se vurdering fra andre hytte-eiere i dette forumet :

"Stjernehytten - noen med erfaring" på forumet her.

Andres (dårlige) erfaringer som det er greit å ta med seg underveis før din avgjørelse.

Lykke til!


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod