Påskrudd tenning hele året EU30IS

Startet av hysvær, februar 16, 2018, 19:16:02

hysvær

Heia

Jeg har et Honda aggregat EU30IS som kan fjernstartes innenfra hytta.
Er det noen som vet om aggregatet kan stå med bensinkrana åpen og tenninga påskrudd hele året? Den brukes en del timer hver måned.
Den står i en utebod et stykke unna og det er mye snø som må flyttes før jeg kan skru dette på og jeg vil gjerne starte den med en gang jeg kommer opp på hytta.

jkirkebo

Sitat fra: hysvær på februar 16, 2018, 19:16:02
Heia

Jeg har et Honda aggregat EU30IS som kan fjernstartes innenfra hytta.
Er det noen som vet om aggregatet kan stå med bensinkrana åpen og tenninga påskrudd hele året? Den brukes en del timer hver måned.
Den står i en utebod et stykke unna og det er mye snø som må flyttes før jeg kan skru dette på og jeg vil gjerne starte den med en gang jeg kommer opp på hytta.

Mitt EU65iS har ihvertfall stått slik i mange år nå, uten det minste problem. Solide greier ;)

hysvær

Så bra, var litt redd det skulle tappe noe strøm fra batteriet.

jkirkebo

Sitat fra: hysvær på februar 17, 2018, 07:10:05
Så bra, var litt redd det skulle tappe noe strøm fra batteriet.

Ikke på EU65iS ihvertfall. Jeg bruker aggregat stort sett i desember og januar og så står det stille til neste desember. Med tenningen på.

Sæters

Jeg kjenner ikke til om EU 30 bruker strøm ved påslått, men om det gjør det, bør det kunne legges en toleder fra aggregat inn til en bryter i hytta, i serie med av/på knapp på aggregat? Hvis dette er mulig å gjøre vil du enkelt kunne slå av/på hovedstrøm fra hytta.

Har et større, gammeldags Hondaaggregat, hvor bensinkrana nesten aldri er blitt slått av. Har aldri merket noe problem med det.

ivarw

Hei
Har et EU30IS, tilsvarende ditt opplegg med startpanel inne i hytta. Har hatt drivstoffkran åpen og tenningen på i halvannet år uten at det har tatt skade.
3x200W IBC Monosol
16x300Ah Winston 300AH LiFePO4@48V
REC Q BMS
Victron Cerbo GX
Victron BMV712
Victron MPPT SmartSolar 250/85
Victron Multiplus-II 48/5000/70-50
Honda EU70iS FS
Wallas 40


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod