Usikker på valg, bore brønn eller bytte ut toalett?

Startet av mnxnor, mars 11, 2018, 11:23:34

mnxnor

Hei.

Skal utføre en av disse tingene i år, men er usikker på hva som vil øke komforten mest?

Kort sammendrag av dagens løsning:

Toalett:
- Tissedo innvendig i hytta.
- Mulldo ute i eget bygg til nr. 2.

Ønsker å bytte ut den inne i hytta til Jets vakumtoalett med biotank.

Vann:
- På sommeren har vi vann i 2 tanker utvendig på hytteveggen som vi fyller med slange. Har kran på kjøkken og toalett.
- På vinteren henter vi vann i 5-liters dunker fra vannkran ca 30 meter fra hytta. Har ikke vann i kranene da.

Ønsker å bore brønn og få helårsvann i kranene i hytta.

Har bare råd til å ta en av disse investeringene i år. Så spørsmålet mitt er; hva hadde dere valgt først?




Geiri

Personlig synes jeg det er mer komfortabelt å bære vann over dørstokken en å sitte ute å drite.

etsvends

Jeg har 300meter til vannpost og ville nok valgt do inne. Jeg er helt sikker på at fruen hadde lagt ned veto mot annen prioritering siden jeg i dag må følge henne ut på do når det er mørkt  ;D
Siden det også er jeg som henter vann ville det nok blitt do ja...
2x350ah AGM
355w panel
Victron smart solar mppt 100/50
Bmv-712
Victron multiplus 12/2000-80
Briggs & stratton 1,7kw aggregat

jkirkebo

Jeg hadde definitivt gått for vacuumtoalett først, siden dere allerede har tilgang til vannpost og slipper å smelte snø slik vi gjorde i 12 år ;)

mnxnor

Takk for svar.

Jeg var på boligmesse i dag og kikket på Jets toalettet, det så veldig greit ut.

Så vi har bestemt oss for å gå for toalettet først. Billigere er det også i forhold til brønn, så da kan vi prioritere andre småting som vi bør utbedre.


Eggedal

Sitat fra: Geiri på mars 11, 2018, 12:43:22
Personlig synes jeg det er mer komfortabelt å bære vann over dørstokken en å sitte ute å drite.


;D ;D ;D ;D ;D ;D

Dagens beste argument, uten tvil!   :D


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod