Avtappingssett for gassvarmer

Startet av EG, mars 15, 2018, 20:45:22

EG

Hei. Skal montere gassvannvarmer Pro 14 liter i ei hytte uten strøm. Usikker på om jeg trenger avtappingssettet fra Sunwind https://www.sunwind.no/content/files/userfiles/files/Brukermanualer/Avtapningsett.pdf
, eller om det finnes enklere måte å drenere vannvarmeren på. Ser for meg det kan bli noe vannsøl med opplegget til Sunwind, kanskje er det bedre å sette på en kuleventil i stedet for avtappingssettet, og lede dette i rør ut til avløpet. Noen erfaringer?
3x300W solceller
Blue Solar MPPT 150/35
48V Litiumbatteri, 16kWt tilgjengelig
MultiPlus 48/5000
BMV-700
230V kjøleskap, tv, stekeovn, platetopp, Jets, borebrønn mm.

OS

Jeg har laget mitt eget avtappingsett med deler fra Jula. Vinkelen var litt utfordrende da det er liten plass. Måtte kappe den av for å kunne skru den inn. I ettertid har jeg begynt å blåse vannet ut med trykkluft og bruker da ikke avtappingen.
Victron Multiplus 24/3000/70, Venus GX, BMV 702
Morningstar Tristar MPPT 60
12 stk Fuli 6V/200Ah AGM
Midnite Solar MiniDC sikringsskap

Knerten

Sitat fra: OS på mars 16, 2018, 21:32:45
Jeg har laget mitt eget avtappingsett med deler fra Jula. Vinkelen var litt utfordrende da det er liten plass. Måtte kappe den av for å kunne skru den inn. I ettertid har jeg begynt å blåse vannet ut med trykkluft og bruker da ikke avtappingen.

Kjøpte også delene løst på Jula og Biltema, sparte ca 500,- på det.  De tar seg godt betalt for å legge delene i en pose ???
Masse solkraft og litt bensinkraft.
En hytte med masse duppeditter ;-)


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod