Pris på tretak: Sibirsk lerk ?

Startet av Olemann, april 16, 2009, 17:29:00

Olemann

Hei,

Skal bytte tak på en Ål hytte med ca 130 kvm. takareal inkl. anneks.  Skal ha sibirsk lerk.

Har fått 2 tilbud på mellom 100 og 160.000 inkl. mva.  I dette ingår riving og bortkjøring av gamle takplater, ny papp, lekter, nytt tretak og noe blikkenslager arbeid rundt etpar piper.

Er dette prismessig "rette" tilbud?

Takker for tips...

Tar gjerne også tips om det er noe spesielt jeg som byggherre må følge nøye opp at blir gjort rett.


AndreaBo

Det er jo en stund siden ditt innlegg. Har du gjort noen erfaringer siden da?
Jeg vurderer selv tretak for 135 kvm tak for tiden - et vanlig enkelt saltak. Min far fikk i august i fjor et anbud på dette taket på kr. 250.000. Dette inkluderte i tillegg til materialer (sibirsk lerk) fra Gausdal Landhandleri, stillasleie, undertak, legging av tretak, fjerning av eksisterende eternittak, samt oppjekking av huset og utbedring av grunnmuren under (løse naturstein). Vet ikke om oppjekkingen utgjør en stor del av denne prisen, men antar at utbedringen av grunnmuren ikke er den store kostnaden her.
Jeg har i dag fått pristilbud fra Maxbo Lillehammer på 21X145 SIBRISK LERK til nevnte tak (135 kvm), kr. 43.660, ekskl. moms.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod