Støy og bensinforbruk - aggregat

Startet av Eggedal, september 26, 2018, 07:27:29

Eggedal

Kjører et Sierra 3,5 kW aggregat med inverter under byggeperioden. Det drar verktøyet mitt + varme i campingvogna greit. Men jøss, det bråker ja...

Vurderer å sette inn noe annet til ekstra lading av batteribanken når hytta står ferdig, men usikker på om jeg vinner noe på det. Har en Victron EasySolar med innebygget 70A lader + 16A forbruksuttak når aggregat er tilkoplet. Ønsker selvsagt å utnytte dette ved behov.

Støynivå, hva kan gjøres? Har ikke funnet noen fleksislange eller ekstra lyddemper som kan passe.

Bensinforbruk, er det stor forskjell på rimelige aggregater og feks Honda?

bambus

Nytter ikke å støydempe dette. Jeg har bygget et romslig "hundehus" til vå Sierra av tilsvarende modell. Har montert ekstra lyddemper, kjølevifte og lydfeller for luft inn og ut. Har også montert temperaturmåler i oljepåfyllingsrøret for å sjekke at oljetemperaturen ikke blir for høy. Funker fint dette.
Mvh bambus

Eggedal

Sitat fra: bambus på september 26, 2018, 08:28:35
Nytter ikke å støydempe dette. Jeg har bygget et romslig "hundehus" til vå Sierra av tilsvarende modell. Har montert ekstra lyddemper, kjølevifte og lydfeller for luft inn og ut. Har også montert temperaturmåler i oljepåfyllingsrøret for å sjekke at oljetemperaturen ikke blir for høy. Funker fint dette.
Mvh bambus

Hva har du brukt som lyddemper og eksosrør?

Jeg bygger nok også et «hundehus» etterhvert. I betong, med lydfeller. Ei vifte er nok ikke dumt!

Røilern

Mitt EM 5500 i isolert "hundehus" er nesten ikke mulig å høre om vinteren når snøen absorberer eksoslyden.

Victron Smartsolar Charge MPPT 150/100
9 x 300W  paneler
12x2V 1100Ah Getek AGM
Victron Multi 5000W/120A 24V
220V kjøleskap, fryser, komfyr, mikro, vaffeljern, kaffemaskin og brødrister
Honda E


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod