Victron Bmv700 - unøyaktig

Startet av Jgytterdal@gmail.com, november 03, 2018, 08:09:07

Jgytterdal@gmail.com

Opplever til stadighet at batteri monitoren viser unøyaktig status av ladetilstand.
I de litt mørkere periodene, opplever jeg at den misstolker spenningen til å være i Float modus, da landingen i realiteten er bulk.
Simpelthen fordi spenningen er lik

Default er monitoren satt til 3 min hvor "tail current"  anser batteriene ansees som fulladet.
Dette blir jo fullstendig feil.

Noen som har erfaringer med dette? Innspill?

Har jo ellers god kontroll på batteriene ved syrevekt osv.
Victron Smartsolar 250/100 +150/35<br />MP 24/5000/120/100<br Inmesol 12kw gen set<br />6x350w + 3x270w <br />20kwt lithium 16p7s, Rec Q, Venus GX<br />Wallas 40CC, El stekeovn, <br />a++ kjøleskap,

etsvends

Sitat fra: Jgytterdal@gmail.com på november 03, 2018, 08:09:07
Opplever til stadighet at batteri monitoren viser unøyaktig status av ladetilstand.
I de litt mørkere periodene, opplever jeg at den misstolker spenningen til å være i Float modus, da landingen i realiteten er bulk.
Simpelthen fordi spenningen er lik

Default er monitoren satt til 3 min hvor "tail current"  anser batteriene ansees som fulladet.
Dette blir jo fullstendig feil.

Noen som har erfaringer med dette? Innspill?

Har jo ellers god kontroll på batteriene ved syrevekt osv.

Står forklart på side 10 i brukermanualen. På solcelleanlegg bør spenning for synkronisering settes rett under topp ladespenning feks 14,2. Tail Current kan reduseres og tide kan økes. Tror spenningen er viktigst å endre
2x350ah AGM
355w panel
Victron smart solar mppt 100/50
Bmv-712
Victron multiplus 12/2000-80
Briggs & stratton 1,7kw aggregat


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod