Kipor IG3000 sluttet å starte etter 4 år

Startet av StefanPal, november 14, 2018, 13:44:02

StefanPal

Mitt Kipor IG3000 sluttet å starte etter 4 år og ca 100 driftstimer  >:(
Ved undersøkelse for reparasjon (hos Felleskjøpet) så tipper de at coilen må byttes,
det kan og være generatoren.

Selgeren (Hyttespesialisten) mener at dette er en slitedel og aksepterer det ikke som en reklamasjon, ut ifra deres kommunikasjon med Krigsvoll som er importør.

Kostnaden for bytte av coil er omfattende og er omtrent den samme som det et nytt aggregat koster.
Saken er ikke avsluttet ennå, får vel ta det videre til forbrukerrådet.
Men det blir nok ikke Kipor neste gang...


----------------------------

Skilt ut som egen tråd av moderator

2090W Solcellepaneler (2x255W i serie x 4)
Victron SmartSolar MPPT 150/85
2 stk 24V 8kWh Lithium fra Elbil (AE)
Victron Phoenix Inverter 5kW/24V & 800W/24V
BMV-700 monitor og Kipor IG3000 aggregat

ging

Jeg har også Kipor IG3000, men har gitt det opp. Like etter at jeg hadde kjøpt det fikk jeg ikke start og sendte det til Krigsvoll i Trondheim. Det fungerte en stund, men så var det slutt. Orket ikke styret med å levere inn på Transportterminalen og sende til Trondheim leverte det inn på verksted i nærheten av hytta, som skiftet coil. Det er vel 5 år siden. Etter en stund var det stopp igjen og da ga jeg opp. Har nå Honda IS 3000 og er kjempefornøyd, tross prisen.

Røilern

Sitat fra: StefanPal på november 14, 2018, 13:44:02
Ved undersøkelse for reparasjon (hos Felleskjøpet) så tipper de at coilen må byttes,
det kan og være generatoren.

Selgeren (Hyttespesialisten) mener at dette er en slitedel og aksepterer det ikke som en reklamasjon, ut ifra deres kommunikasjon med Krigsvoll som er importør.

Når hovedkomponenter påstås å være slitedeler som ikke dekkes av forbrukergaranti så er det ikke bare kvaliteten på produktet det er noe galt med
Victron Smartsolar Charge MPPT 150/100
9 x 300W  paneler
12x2V 1100Ah Getek AGM
Victron Multi 5000W/120A 24V
220V kjøleskap, fryser, komfyr, mikro, vaffeljern, kaffemaskin og brødrister
Honda E

StefanPal

Da har jeg endelig fått mitt Kipor IG3000 reparert og i retur, tok omtrent 9 måneder.
Etter å ha reklamert til forbrukerrådet så avtalte selger med importøren Krigsvoll om å sende ny del.
Jeg skulle da få betale for bytte hos Felleskjøpet (1956kr), da den ikke var kjøpt der.
Det viset seg at det ikke var nok så den ble sendt til Krigsvoll for videre reparasjon.

Krigsvoll reparerte den, så jeg har ikke noe å anmerke på dem uten de tok ansvar.

Får nå se hvor lenge den virker...
Blir nok ikke flere reparasjoner, da blir det et nytt fra Honda eller Hyundai.

Erfaringen er at man bør kjøpe lokalt, så man kan reklamere direkte til selger.
Blir ellers dyrt å sende slike ting ved feil...
2090W Solcellepaneler (2x255W i serie x 4)
Victron SmartSolar MPPT 150/85
2 stk 24V 8kWh Lithium fra Elbil (AE)
Victron Phoenix Inverter 5kW/24V & 800W/24V
BMV-700 monitor og Kipor IG3000 aggregat


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod