Overflatebehandling flytebrygge

Startet av Howard, mars 16, 2019, 22:14:08

Howard

Hei
Har kjøpt en brukt flytebrygge som jeg tenkte å freshe opp å legge ut ved naustet. Enten med landstag eller moringer.
Den er hel og teknisk grei, men det er brukt terrassebord av den tynne typen som svaier litt, samt generellt behov for en rens. Tenkte å bytte bordene med noe tykkere og kanskje med riller? Hva bør jeg gjøre med ramma? Terrasserens og noe form for oljing?
Hva med potongene? De er av noe fylt plastmaterial, kan disse males med noe produkt i 2019 som holder i sjøen? De stikker seg ut som oransje:)

Arild81

Hva med terrasserens på det du ikke vil bytte?
Brukte selv 28x120 brun med riller fra byggmax, på en landgang.
Men dette er ikke royal imp. Kun oljet, fargen forsvant fort. Men et strøk med terrasse beis gylden så ble den knall fin. Blir ikke glatt heller.
Skal også lage ny flyte brygge. Har samme type flyteelement som deg. Har lappet de med polyester, men vil også male de, vet ikke med hva...

Arild81

Sitat fra: Howard på mars 16, 2019, 22:14:08
Hei
Har kjøpt en brukt flytebrygge som jeg tenkte å freshe opp å legge ut ved naustet. Enten med landstag eller moringer.
Den er hel og teknisk grei, men det er brukt terrassebord av den tynne typen som svaier litt, samt generellt behov for en rens. Tenkte å bytte bordene med noe tykkere og kanskje med riller? Hva bør jeg gjøre med ramma? Terrasserens og noe form for oljing?
Hva med potongene? De er av noe fylt plastmaterial, kan disse males med noe produkt i 2019 som holder i sjøen? De stikker seg ut som oransje:)


Fikk anbefalt fra et lokalt malingsfirma å male pontongene med topcoat.
Kan fåes i flere farger. Litt usikker på farge. Kanskje bassengblå, eller en mørkere blåfarge.

Arild81

Sitat fra: Arild81 på mars 18, 2019, 11:42:24
Sitat fra: Howard på mars 16, 2019, 22:14:08
Hei
Har kjøpt en brukt flytebrygge som jeg tenkte å freshe opp å legge ut ved naustet. Enten med landstag eller moringer.
Den er hel og teknisk grei, men det er brukt terrassebord av den tynne typen som svaier litt, samt generellt behov for en rens. Tenkte å bytte bordene med noe tykkere og kanskje med riller? Hva bør jeg gjøre med ramma? Terrasserens og noe form for oljing?
Hva med potongene? De er av noe fylt plastmaterial, kan disse males med noe produkt i 2019 som holder i sjøen? De stikker seg ut som oransje:)


Fikk anbefalt fra et lokalt malingsfirma å male pontongene med topcoat.
Kan fåes i flere farger. Litt usikker på farge. Kanskje bassengblå, eller en mørkere blåfarge.

Da er de malt, ble bra med topcoat.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod