Startproblem med aggregat

Startet av mronseth, mars 26, 2019, 10:31:37

mronseth

Hei,

Har et PowerMate 6700 aggregat stående på hytta, ble kjøpt inn for ca 18 mnd siden.
https://www.engrosservice.no/power-mate-6700-stromaggregat-diesel-1.html

Det har hatt noen startproblemer, av den art at når jeg vrir om nøkkel så er det helt dødt. Strøm på batteriet, diesel på tanken, alt OK.
Plutselig, uten at jeg gjør noe (utenom å vente et par timers tid), så fungerer det å starte ved å vri om nøkkel igjen.

Dette har pågått et års tid, fungert for det aller meste, noen kjipe avbrudd.
Men - nå er det helt dødt. Fullstendig dødt, vært sånn siden nyttår. Har prøvde med nødstarter for bil, men det hjelper ikke.
Engrosservice mente i fjor at det kansdkje kunne være solenoiden eller kabel til denne, eller kanskje selve nøkkel-kontakten. Hva vet jeg.
Nå tyder mye på at jeg må frakte aggregatet til butikken i Moss for å finne feilen - kjipt, det er langt til hytta, aggregatet er tungt og jeg hadde håpet å kunne fikse feilen på stedet.

Er det noen som har noen erfaringer med dette aggregatet? Lignende problemer? Eller forslag til hva som kan være galt? Ja, vet det er vag fremstilling av problemet, men det er lov å håpe.

-Morten

Røilern

Jeg hadde et lignende aggregat for noen år siden - samme type problem.

Det var noe så enkelt som ledning fra batteri til motor som hadde løsnet, mao dårlig sammenskrudd fra fabrikk.

Du kan jo begynne med å dobbeltsjekke at det faktisk er strøm frem til starter
Victron Smartsolar Charge MPPT 150/100
9 x 300W  paneler
12x2V 1100Ah Getek AGM
Victron Multi 5000W/120A 24V
220V kjøleskap, fryser, komfyr, mikro, vaffeljern, kaffemaskin og brødrister
Honda E


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod