Lithium pakke fra Nissan Leaf

Startet av Mska, juli 06, 2019, 18:03:26

Mska

Kjøpte i går en 24kw "Leaf" pakke, dvs den kommer egentlig fra en Nissan E-nv200 (2015 mod gått 58.000, koster 20.000 inkl mva). 
Gikk kjappere enn fryktet å demontere denne.

Dere som har gjort tilsvarende, hva bruktes for å få samme spenning på cellene før de parallell kobles? 

Hva er akseptabel spennings variasjon? (forskjell på høyeste og laveste celle er 13mV i denne pakken, men jeg kan kombinere dem slik at forskjellen ikke blir mer enn 6mV i en blokk)
Motstanden i 3 cm kobberskinne er jo ekstremt liten, men vet ikke hva cellens indre resistans er. Gitt den er i størrelsesorden 100mOhm, blir det jo kun en strømstyrke på 60mA ( 6mV / 100mOhm) ved sammenkobling?

jkirkebo

Jeg brukte en balanselader som ladet 6 og 6 cellegrupper (3 moduler) i slengen til 3,85V. Men jeg hadde moduler fra tre forskjellige batterier med ganske så forskjellig spenning så det var helt nødvendig. Dine 13mV trenger du ikke å tenke på engang, bare å koble sammen.

Mska

Takk,
målte nesten ikke noe strøm mellom to celler ved sammenkobling.

I batteripakken var det forøvrig nok kobberskinner til å koble alt sammen.  Noen må mankes ut og borres hull i.   Disse er 25mm brede 1.6mm tykke (tilsvarer 40mm2). 




ca119



Powered by SMFPacks Ads Manager Mod