Hyundai vs Honda bensinaggregater

Startet av eisvin, juli 25, 2019, 12:53:19

eisvin

Man skal ikke ha lest mye verken på dette forumet eller på resten av internettet for å skjønne at det er Honda som gjelder når det snakk om aggregater. Men Honda kan også dette med pris, og da blir det litt spennende å se på Hyttetorget som har kommet med Hyundai aggregater som virker lovende, men som jeg finner mindre erfaringer med på nett.

Hyundai HY3200SEi
Kontinuerlig 2800W
Max effekt 3200W
Støy 58dB
Tank 7,4 liter
Pris: 19900.-

Honda EU30is
Kontinuerlig 2800W
Max effekt 3000W
Støy 60dB
Tank 13,3 liter
Pris: 28900.-

Man kan altså betale 9000.- for å få en rød i stedet for en blå. Er det verd det? Er det noen som har noen erfaring med Hyundai aggragater?

Duperbrynte

Jeg har et HY3200SEi som jeg bruker til brønnpumpe, elektrisk stekeovn, lading og noe småtteri. Hatt det i et par måneder og må si meg rimelig fornøyd med det.

Starter og går fint på fjernstart, men sliter noen ganger å dra i gang både steikeovnen og pumpa når den står i øko-modus (at den går på tomgang og drar på ved belastning). Det er da belastning på 2kW+. I standardmodus null stress.

Lett tilgang for vedlikehold, går relativt stille men naboens EU30 er definitivt mer stillegående :) Har det i isolert utebod med eksos ut så jeg liker at jeg hører at det starter opp og går...

Tre års garanti er et stort pluss, har ikke noe problemer med å anbefale det så langt ihvertfall :)

Med tanke på pris, husk at Hyundai'en er MED trådløs fjernstart, det er ikke EU30is, da må du ha EU30is TFS. Honda's fjernstart er nok bedre med tanke på rekkevidde.

etsvends

Sitat fra: Duperbrynte på juli 29, 2019, 07:50:01
Jeg har et HY3200SEi som jeg bruker til brønnpumpe, elektrisk stekeovn, lading og noe småtteri. Hatt det i et par måneder og må si meg rimelig fornøyd med det.

Starter og går fint på fjernstart, men sliter noen ganger å dra i gang både steikeovnen og pumpa når den står i øko-modus (at den går på tomgang og drar på ved belastning). Det er da belastning på 2kW+. I standardmodus null stress.

Lett tilgang for vedlikehold, går relativt stille men naboens EU30 er definitivt mer stillegående :) Har det i isolert utebod med eksos ut så jeg liker at jeg hører at det starter opp og går...

Tre års garanti er et stort pluss, har ikke noe problemer med å anbefale det så langt ihvertfall :)

Med tanke på pris, husk at Hyundai'en er MED trådløs fjernstart, det er ikke EU30is, da må du ha EU30is TFS. Honda's fjernstart er nok bedre med tanke på rekkevidde.

Hvordan er dette aggregatet å fjernstyre fra utstyr med potensialfritt rele?
2x350ah AGM
355w panel
Victron smart solar mppt 100/50
Bmv-712
Victron multiplus 12/2000-80
Briggs & stratton 1,7kw aggregat

mingebretsen

Har du utvidet erfaring å melde fra om nå? Fortsatt godt fornøyd med Hyundai aggregat?

Duperbrynte

Det første jeg kjøpte var av tidlig utgave og inverteren tålte ikke kulde godt. Fikk dette byttet i nytt som har fungert godt.

Et lite obs dog: hadde problemer med at det gikk varmt, viste seg at jeg hadde en stormkappe på eksosutblåsningen i veggen, denne var det nok for mye motstand i. Byttet ut denne med en type med bedre gjennomstrømning i, siden da har det gått problemfritt!


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod