Isolasjon rundt eksosrør til TEC-29 aggregat

Startet av oleh, september 25, 2019, 06:32:58

oleh

Hei.

Er det noen som har forslag til hva jeg kan isolere rundt et eksosrør (alu. fleksirør) som skal føres ut gjennom gulvet i en bod?


etsvends

Jeg brukte litt rester av eksos gjennomføringen til en wallas. hvis du bruker et ventlasjonsrør el med god diameter, legger fleksislangen gjennom, stapper isolasjon samtidig som du påser at fleksislangen ligger sentrert?

Skal sier at min fleksislange fra biltema ikke tålte varmen, ble sprø og fikk hull med en gang. endte opp med fleksibelt eksosrør fra en webasto. denne passet rett på mitt aggregat(ikke tec29)
2x350ah AGM
355w panel
Victron smart solar mppt 100/50
Bmv-712
Victron multiplus 12/2000-80
Briggs & stratton 1,7kw aggregat

jkirkebo

Sitat fra: etsvends på september 25, 2019, 11:46:05
Jeg brukte litt rester av eksos gjennomføringen til en wallas. hvis du bruker et ventlasjonsrør el med god diameter, legger fleksislangen gjennom, stapper isolasjon samtidig som du påser at fleksislangen ligger sentrert?

Skal sier at min fleksislange fra biltema ikke tålte varmen, ble sprø og fikk hull med en gang. endte opp med fleksibelt eksosrør fra en webasto. denne passet rett på mitt aggregat(ikke tec29)

Akkurat samme løsning som jeg brukte ;) La et 125mm spiro-rør gjennom veggen, koblet til et vanlig gitter med samme kobling på utsiden. La så inn det litt mindre røret fra Wallasen, med Rockwool-isolasjonen inni der og rester av tilluftsrør til Wallas inni der igjen, og til slutt fleksibelt eksosrør innerst. Godt isolert fra veggen ;) Boret et hull midt i rista på utsiden så jeg fikk eksosrøret noen cm. på utsiden av den. Ser veldig bra ut.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod