Autonom drift av Honda EU30i TF

Startet av ThomasB, desember 29, 2019, 13:19:27

ThomasB

Hei

Hvor vanskelig kan dette være? jeg har søkt rundt i lange tider men finner ingen konkret mulighet for og ombygge dette aggregatet til denne type drift.
Pr i dag har jeg kontrollboksen til fjernstart av aggregatet inne i hytten. Man holder inne choke og presser start. Det må da finnes en automatisk løsning på dette??
Ser man kan betale 8000 ekstra for et slikt aggregat hos sunwind med deres autonom løsing. men kan da ikke være så vanskelig og ordne noe slik selv?


Jgytterdal@gmail.com

Tror ikke dette skal være så vanskelig. Er det slik at du holder inne en bryter som aktiverer choke manuelt?
Hvor lenge trenger choken å være aktivert?
CBW 310, har mange programmerings funksjoner.
Eksempelvis kan den gi en start puls (eksempelvis 2s) på rele 1,
Rele 2 kan trigges av rele 1 ,og gi en ny  puls som feks kan vare i 5 sec (choke)
Rele 3 kan brukes til å stoppe.

Med forbehold om at jeg forstår dette riktig.
Victron Smartsolar 250/100 +150/35<br />MP 24/5000/120/100<br Inmesol 12kw gen set<br />6x350w + 3x270w <br />20kwt lithium 16p7s, Rec Q, Venus GX<br />Wallas 40CC, El stekeovn, <br />a++ kjøleskap,

ThomasB

Hei

Jeg må holde inne "choke" knappen, samtidig som jeg holder/trykker inn start knappen. når aggregatet er startet, aktiveres en grønn lampe som bekreftelse.

Torstein

Jeg har fått bygget en enhet som løser dette. Koblet til Victron-oppsettet
(hos meg på Multiplus, starter og stopper iht programmering av Assistant) med en 2-leder kabel. Kan justere tid på selve enheten for choke og hvor lenge starteren skal gå. Funger utmerket. Forøvrig fungerer Honda'en som normalt, kan startes og stoppes som vanlig.

ThomasB

Ser knall bra ut dette. forstår det slik at man kan bruke uansett hvilken victron GX unit til og sende start/stop signal . Tips om hvem som bygger en slik unit du har?

Torstein

Ja, du kan styre denne fra MultiP, ColorC og BMV - og sikkert andre Victronenheter.
Skal sjekke om han som har laget den kan sette sammen en til. Sender deg en PM.

ivarw

Den der så ut til å passe midt i blinken for mitt behov også. Har samme oppsett med Honda EU30is fs og samme problemstillingene hvert år i de mørkeste månedene.
Kunne du sendt meg en PM også ev., hvis mulig legge ut en komponentoversikt og et koblingskjema?
3x200W IBC Monosol
16x300Ah Winston 300AH LiFePO4@48V
REC Q BMS
Victron Cerbo GX
Victron BMV712
Victron MPPT SmartSolar 250/85
Victron Multiplus-II 48/5000/70-50
Honda EU70iS FS
Wallas 40

Torstein

Siden jeg ikke har bygget dette selv, kan jeg ikke gi deg noen komponentliste eller koblingsskjema. Koblingene mellom denne nye styringsboksen og den lille originale koblingsbokser fra Honda er en kabel som går mellom disse to. Kontaktpunkt begge steder er en koblingslist. Meget enkelt. Jeg sender deg en PM.

churchboo

Dette er akkurat dette jeg har leitet etter. Kan du sende meg en PM også, Torstein?


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod