Erfaringer Solarventi / konkurrenter

Startet av Vagle, april 05, 2020, 19:39:25

Vagle

Hei.

Jeg er fortsatt en fersk hytteeier, men kommer stadig over nye ting som jeg mener vil gjøre godt på hytta. Det siste jeg har lest om er Solventilatorer. Ser at det er skrevet en del her fra før, og at Solarventi får svært god omtale. Disse koster fort det dobbelte av produktene som Sunwind/hyttetorget kan tilby. Mener folket her inne at det er verdt de ekstra kronene?

Ser også at det er ikke så mange leverandører her i landet enda. Her i Rogaland finner jeg ingen. Kanskje noen vet om det er noen jeg har oversett?

Slyboy

Har Solarventi og er veldig fornøyd.
Victron Multiplus II 48/5000, Cerbo + GX Touch, BMW 712 Smart
Smartsolar 250/60 MC4, 6 x Hyundai 395W mono
2x7kW Chainpro 48V LiFePO4, Honda EU20 & EU30iFs
Wallas 40, Gassbereder, koketopp & ovn.

steinis

Hei, vi handlet en Solarventi 30 som ble installert i løpet av byggeprosessen. Har ingen før og etter erfaring, men generelt virker den til å gjøre jobben. Har også installert en vindvifte som trekker luften ut fra hytten. Solarventi blåser inn i stua og vindviften trekker ut fra hemsen.

Kjøpte den gjennom Geilo husholdningselektro i 2016. De importerte fra Danmanrk og fikk den levert til Trondheim.

Solarventi 30 er 3 meter lang så hadde nok gått for den hakke mindre om jeg hadde valgt idag. Monterte den i 2017 og den har gått siden. Ikke noe vedlikehold.
Hytta (offgrid):
- 8x305Wp solcellepaneler 4s2p
- Victron Smart Solar MPPT 250/85 Tr
- Victron MultiPlus-II 48/5000/70-50
- Honda EM 5500 CXS
- 24kWh Lithium fra Nissan Leaf / REC
- Vannbåren v


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod